Zoeken

Definitieve samenstelling sportploeg KBDB Olympiade Boedapest 2015

De KBDB maakt de definitieve samenstelling bekend van de sportploeg waarmee ze in januari naar de Olympiade in Boedapest trekt.

Reacties

Zou deze duif kans gehad hebben om mee te gaan naar Boedapest ? + 500 KM

Montluçon 5 van 3368
Montluçon 188 van 21827
Argenton 74 van 7691
Argenton 90 van 6801
Argenton 390 van 22463
La Soutterraine 47 van 7176

"ZOU" ? Als ze voldoet aan de regelementen van de Olympiade en je dacht kans te maken had je ze moeten insturen hé Theo. Achteraf moet je niet komen met "ZOU".

Ja Lima hij voldoet , want het is een duiver en hij heeft nog veel meer op zijn palmares o.a. Bourges 7 van 2904 Gueret 382 van 15007 Bourges 402 van 22663 ; Dit is nog niet alles

Dit is waarom men overal lange smalle samenspelen moet trachten op te richten ... zeker voor snelheid en kleine halve fond.
Zonder veel duiven in concours kan men het wel schudden voor dit soort kampioenschappen.
Je kan een duif hebben die 5 maal de eerste vliegt tegen 150 duiven en nog geen kans maakt om iets te betekenen op de Olympiade.
Gewoonweg door veel te weinig duiven in concours ... het is namelijk behaalde prijs x 1000 delen door het aantal duiven !!

5 x eerste tegen 150 duiven geeft bijgevolg nog een coëfficiënt van 33,33 .... bijgevolg kansloos !!
En toch is het een topper !!!

sorry theo maar het max is 5000 duiven
groetjes andre
maar evengoed een super

Theo,

met deze uitslagen zou je een coëfficiënt hebben gehad van 159,284%.

Je moet de prijs vermenigvuldigen met 1000 en dan delen door het aantal duiven, maar met een maximum van 5000 duiven.

Bedankt voor jullie reactie , hieraan zie je hoe men op sommige plaatsen bevoordeeld is aangaande de samenspelen . Groeten Theo

In de context van deze reacties over de betere of de beste duif, wil ik toch nog even mijn mening over de vele misleidende rankings en gerangschikte as-duiven.

Om de echte as-duiven te detecteren en in de spotlights te plaatsen zou men de gevlogen lokale prijs moeten plaatsen ten opzichte van de laatste prijs per 10-tal van de uitslag van het gekozen inkorvingslokaal.

Een 2e prijs op de lokale vlucht uit Guéret met 390 duiven geeft een coëfficiënt van 2/39=5,13%. Dit coëfficiënt geeft perfect de kwalitatieve vliegprestatie weer van deze duif ten opzichte van de betere duiven uit deze inkorvingsregio… ( of m.a.w.inzake haar as-duif-potentialiteit.)

Bij de huidige commercieel- geïnspireerde coëfficiëntberekening, met keuzemogelijkheid uit de lokale, provinciale, sectoren of nationale uitslag, worden appels met peren vergeleken vermits de prestatiemogelijkheden door weer- en windomstandigheden voor elke regio sterk uiteenlopend zijn en men “bij voorbaat verloren” duiven laat meetellen als volgwaardige mededingers. Jaarlijks komen de volgens mijn mening “onechte” as-duiven bij herhaling uit dezelfde hokken of regio’s.

Steeds meer ga ik dat ook twijfelen of de huidige KBDB-instanties in staat zullen zijn om onze nationale duivensport van de ondergang te redden. Men slaagt er tot op heden (ondanks ernstige pogingen?) niet in om de problemen rond medische begeleiding, dopingmisbruik en de ongelijkheid door de huidige oneerlijke snelheidsberekening op te lossen.

Ik kan gerust stellen dat geen enkele onrechtvaardigheid in de duivensport werd opgelost tot op heden. Open uw ogen!

Ide Hoefs schrijft:
"Dit is waarom men overal lange smalle samenspelen moet trachten op te richten ... zeker voor snelheid en kleine halve fond.
Zonder veel duiven in concours kan men het wel schudden voor dit soort kampioenschappen.
Je kan een duif hebben die 5 maal de eerste vliegt tegen 150 duiven en nog geen kans maakt om iets te betekenen op de Olympiade.
Gewoonweg door veel te weinig duiven in concours ... het is namelijk behaalde prijs x 1000 delen door het aantal duiven !!

5 x eerste tegen 150 duiven geeft bijgevolg nog een coëfficiënt van 33,33 .... bijgevolg kansloos !!
En toch is het een topper !!!"

Daarbij komt nog dat voor de sprintvluchten een minimum afstand geldt van 100 km.
Hier in onze afdeling in NL vallen voor mij veel vluchten vanuit Hannut (68 km) en Isnes (96 km) af en laat daarop nu net met een vitesseduif geweldig gepresteerd worden.
Daarom heb ik al vaak via de afdeling geopperd om bij FCI deze afstandsgrens te laten bepalen door de categorie. Als de afdeling het als een vitessevlucht beschouwt dan ook voor de Vitesse laten gelden, zodat iedereen aan alle categorieën kan deelnemen. En dat niet de toevallige woonplaats spelbreker is!