Zoeken

Barcelona (int.) 2013

Nationale winnaar Polen Oude duiven: Łepuch I.K.D (Leknica)

De Poolse nationale winnaar van Barcelona 2013 is Łepuch I.K.D (Leknica). De duif werd op zaterdag 13 juli om 10:21 uur geklokt na een vlucht van 1484 km. De duif deed er 8 volle dagen en 51 minuten over om veiling thuis te geraken na een lange trip die aanving in Barcelona. Het was reeds de vierde keer dat deze duif aan Barcelona deelnam.

Nationale winnaar Verenigd Koninkrijk Oude: Mannor Lofts (Southampton)
De nationale winnaar Verenigd Koninkrijk op Barcelona in de categorie "oude" is Mannor Lofts (Southampton).
De duif werd geklokt op zaterdag om 12:25:43 uur na een vlucht van 1095.85 km, goed voor een gemiddelde snelheid van 878.99 m/min.


Barcelona Internationaal en België sluiten maandagavond 8 juli

De organisatie deelt mee dat Barcelona Internationaal en Barcelona België maandagavond 8 juli sluiten.

Barcelona Internationaal niet gesloten op zondag!

Barcelona Internationaal niet gesloten op zondag! Doorklokken op maandag.

Alle (inter)nationale winnaars & aanmeldingen
Officieel resultaat: België Nationaal, Oude
Klik hier voor Barcelona (int.) 2013: Officieel resultaat: België Nationaal, Oude.

Klik hier voor het resultaat.
Nationale winnaar Nederland Oude: Trio Vollebregt (Poeldijk)
De nationale winnaar Nederland op Barcelona in de categorie "oude" is Trio Vollebregt (Poeldijk).
De duif werd geklokt op zaterdag om 13:05:03 uur na een vlucht van 1190.6 km, goed voor een gemiddelde snelheid van 925.784 m/min.


Internationale winnaar Oude: Wiels Luc (Roosdaal, België)
De internationale winnaar van Barcelona in de categorie "oude" is Wiels Luc (Roosdaal, België).
De duif werd geklokt op zaterdag om 10:19:10 uur na een vlucht van 1057.76 km, goed voor een gemiddelde snelheid van 944.289 m/min.


Foto's: Kris Jacobs
Nationale winnaar Duitsland Oude: Freialdenhofen & Sons (Aldenhoven)
De nationale winnaar Duitsland op Barcelona in de categorie "oude" is Freialdenhofen & Sons (Aldenhoven).
De duif werd geklokt op zaterdag om 11:58:01 uur na een vlucht van 1103.08 km, goed voor een gemiddelde snelheid van 904.897 m/min.


Nationale winnaar Frankrijk Oude: Hardy Thierry (Busigny)
De nationale winnaar Frankrijk op Barcelona in de categorie "oude" is Hardy Thierry (Busigny).
De duif werd geklokt op zaterdag om 09:40:40 uur na een vlucht van 946.544 km, goed voor een gemiddelde snelheid van 891.4 m/min.


Foto's: Jean Paul Carlier
Eerste duif aangemeld
De eerste aanmelding werd op PIPA toegevoegd. Klik op “Radar” om te zien waar de duif geklokt werd. Een overzicht van alle aanmeldingen kunt u onder “Aanmeldingen” vinden.

Geen duiven aangemeld op vrijdag 05/07

Op vrijdag 05/07 is er geen enkele duif aangemeld voor de internationale vlucht uit Barcelona

Video lossing

We hebben een video online gezet van de lossing van Barcelona 2013.

Weer op de vluchtlijn

Zijn we op weg naar een eerlijke, maar harde Barcelona? Het heeft er alle schijn naar. Het weer is uitstekend tot boven Midden-Frankrijk, waar tegen de klok van 17 uur ook de laatste restantjes aan bewolking aan oplossen toe zijn.

Ondertussen bereiken vanuit het westen ook de eerste opklaringen België. De duiven kwamen Frankrijk binnen onder een lichte noord- tot noordwestenwind die vanaf de streek rond Brive volledig richting noordoost is opgeschoven, en dit voor de rest van het traject richting België!

Het wordt dus een Barcelona vervlogen onder een helblauwe hemel met een kopwind over het ganse traject, bij temperaturen die deze namiddag oplopen tot 25 en 30 graden boven Frankrijk. Hard maar eerlijk, mooier kan niet!

Los om 09:30 CEST
Weersomstandigheden tijdens de lossing: zwakke wind, noordnoordoostenwind, helder, zeer goed zicht

Als u de vlucht live wil volgen, kunt u naar "Aanmeldingen" gaan waar u een lijst zult zien van alle op PIPA aangemelde duiven. Onder "Aanmeldingen" kunt u klikken op "Radar" als u de bijbehorende locatie wil zien.
Foto's losplaats

Hier zijn enkele foto's van de losplaats van de internationale vlucht uit Barcelona van dit jaar.


Foto genomen tijdens de aankomst op donderdag 4 juli om 13u15. De duiven zagen
er geweldig uit. De temperatuur in de vrachtwagens bedroeg ongeveer 18 graden.


Op 4 juli 's avonds stonden de vrachtwagens reeds in positie om te lossen.


Het weer in Barcelona op 5 juli om 6 uur.

Weerkaarten
Weersverwachting: zonnig, warm, westzuidwestenwind

Aantal duiven

25.382 duiven nemen dit jaar deel aan de internationale vlucht Barcelona. In 2012 namen er 25.320 duiven deel aan deze race.

Klik hier voor het aantal duiven per lokaal

Klik hier voor de aantallen op Barcelona van 2004 tot 2013

Algemene info

Reacties

Que le meilleur Gagne!!!! Gloire au vainqueur. Cette année cela devrait être un "Barça" assez dur.

Greetings from Qatar,

We would like to take the opportunity to wish everyone Good Luck.

Regards
Moustafa

Bonne Chance à tous,

en espérant que cette année il soit lâché de bonne heure !!

Vu la météo + vents : un véritable BARCELONE.

Cordialement,

DIDIER WAILLY

Bonne Chance à tous

Bonjour,

L'adrénaline ne cessera de monter en intensité pour atteindre son apogée à l'arrivée des pigeons.
Je souhaite à tous les participants une très bonne prestation sur cette étape Catalane édition 2013.

Good luck to all. Hope they arrive in time.

Good Luck

Shady

Good luck to all.

les anglais seront les premiers cette année et ceux qui ont le sang des bonnes souches theelen + van derwegen + van wanroy dans les veinnes de leurs pigeons auront plus de chance pour remporter ce dur lachée mais qui reste équitable pour avoir les bonnes pigeons de grand fond au lieu d'un lachée de vent de queue qui fait des sacs en plastiques emportés par les vent fort des heros plutout des Zeros .
bonne chance encors une fois et voila a nouveau un vrai lachée de barcelonne aprés celui de 1994 et de 2010 .

Srecno svim ucesnicima.

WAT STAAN DIE MANDEN LOS VAN DE VRACHTWAGEN DAAR TE DOEN ???????????????????????

Een schande voor deze inrichters besparen op een vrachtwagen . of wat de reden ook mogen zijn .
deze duiven stonden waarschijnlijk in midden gang werden deze dan afgeladen tijdens de tussenstop
en gevoederd en drinken gegeven . deze hebben nooit dezelfde zuurstof op vervoer gehad als de andere deelnemers.
guido

rak menewer a si 3ali tebarekellah 3ela si keheyla mol al merhoma,
Barcelona International Winners (1951- 2004)

1951 2.397 J. Boels Stene-Oostende B-Wvl 1.075 -
1952 1.949 O. De Vriendt Moere B-Wvl 1.075 3 years
1953 - R. Vanden Berghe Michelbeke B-Ovl - -
1954 1.910 Leyssens-Lepreux Jette B-Bt 1.070 7
1955 1.480 Denis Adonis Baileux B-Nam 978 4
1956 895 O. Van Biervliet Soignies B-Hen 1.035 5
1957 3.350 G. Staudt - D 1.051 2
1958 3.756 G. Vande Weghe Olsene B-Ovl 1.068 4
1959 4.181 M Desmet Waregem B-Wvl 1.063 4
1960 4.441 A. Monin Cul-des-Sarts B-Nam 969 4
1961 3.578 M. Krauth Meerssen NL 1.095 7
1962 3.300 Ad Demaret Ottignies B-Bt 1.051 4
1963 3.599 Ad Demaret Ottignies B-Bt - 5
1964 3.845 De raedt-Vangrembergen Gent B-Ovl 1.081 6
1965 4.036 D. Van Dommel Rotterdam NL 1.191 6
1966 4.343 A. Vanbruaene Lauwe B-Wvl 1.044 5
1967 4.876 Mevr L. Blancquaert Gent B-Ovl 1.087 4
1968 5.348 J. Ross Sulzbach Main D 1.094 5
1969 8.217 M+J Opsomer Maarkedaal-Kerkem B-Ovl 1.057 3
1970 6.781 Desmet-Lippens Westkapelle B-Wvl 1.111 3
1971 7.384 M. Huls Maastricht NL 1.093 4
1972 7.293 D. Roelandt Lede B-Ovl 1.077 5
1973 8.515 J. Carlens Zepperen B-Lim 1.078 4
1974 10.273 E. Sutor Bad Homburg D 1.098 3
1975 8.301 A. Callebert Zarren B-Wvl 1.068 2
1976 11.016 R. Florizoone Nieuwpoort B-Wvl 1.080 6
1977 10.502 R. Christen Roeser G-d Luxemburg 954 4
1978 11.131 J. Gryspeerd St-Eloois-Winkel B-Wvl 1.052 4
1979 12.201 R. Gyselinck Merelbeke B-Ovl 1.073 4
1980 13.636 J. Hendriks Twello NL 1.240 4
1981 13.202 C. Willegers en Zoon Steenbergen NL 1.140 6
1982 15.605 Gebr Peersman Oppuurs B-Ovl 1.082 3
1983 12.146 P. Gilmont Houdeng B-Hen 1.018 2
1984 13.033 A. Vanbruaene Lauwe B-Wvl 1.044 5
1985 17.060 J+P Vervisch Kortrijk B-Wvl 1.050 4
1986 18.076 J+R Schlömer Mönchengladbach D 1.129 6
1987 21.736 Ch Vanoppen Hoeselt B-Lim 1.076 2
1988 21.194 W. Van Leeuwen Hedel NL 1.171 3
1989 25.502 K+D Böhm Da-Arheilgen D 1.068 4
1990 28.128 U. Hermes Hamm-Sieg D 1.121 2
1991 27.187 J-L Van Roy Ronse B-Ovl 1.045 3
1992 27.158 M. Biemans Teteringen NL 1.152
1993 33.145 J. Theelen Buggenum NL 1.101 3
1994 21.807 R. Verborg Marke B-Wvl 962 4
1995 20.925 Gyselbrecht Knesselare B-Ovl 1.084 3
1996 20.129 Willems-Thoné Eisden B-Lim 966 2
1997 24.908 V. Vanheusden Diepenbeek B-Lim 896 2
1998 24.139 Kipp+Sohne Althornbach D 955 3
1999 28.095 J. Torreman Rockanje NL 1.171 7
2000 26.597 Comb Houtekamer Oud-Sabblinge NL 1.139 2
2001 25.760 S. Heymann Beesel NL 1.141 3
2002 26.928 Gardien Loek RBB N-Maasdijk NL 1.241 4
2003 20.204 Fauche Frères Waret-L'Evêque B 1.048 4
2004 24.914 Vrosch-Meyers Heerlen NL 1358

BONNE CHANCE À TOUS

Mogen de beste winnen Smile

Guido.

Mss stonden deze achteraan waar de achterdeur zit en uitgehaald om met de swoen g mee weg te vliegen.

Weet niet. Enkel een gedacht.

Guido.

Mss stonden deze achteraan waar de achterdeur zit en uitgehaald om met de swoen g mee weg te vliegen.

Weet niet. Enkel een gedacht.

bon vole a tous

Greetings from Morocco

duiven1979@live.nl

Goedemorgen allen,

Het wordt een zware maar mooie Barcelona, dat de beste moge winnen.

succes iedereen

grtz

Gerry Conaert

Bonne chance a tous et que tout les pigeons rentre

Wel, dat wil ik nu ook wel weten. Maar voor mij toch ook duidelijk dat er gekozen is voor wat stapel of schrans werk om een vrachtwagen uit te sparen.

Dit geeft niet echt een professioneel beeld van onze sport, en wat te denken van de handicap van die duiven.

Nee, dit lokt zeker geen nieuwe liefhebbers.

Triest Sad

Whats going on with the live results, last night there was a pigeon home. This morning its not home, its not counting the arrivals correctly. ?????
Also can anyone explain why the birds were liberated so late, why not liberate at first light to give them the benefit of the cooler morning and more daylight hours to complete their journey on the day ?

Terence Wright, the pigeon wasn't home It was I mistake. They were liberated at a time they most overnight than it equil to any fancier, they came home the day after.

Guido V V en Multistrada,

Dat is inderdaad een goede vraag WAT DOEN DIE 10 LOSSE MANDEN BUITEN DE TRAILER???

Graag hier een antwoord op door de inrichter of transportfirma!
Als men de trailers kent moet u zich niet afvragen of de reismanden in het gangpad hebben gestaan, want volgens mij zijn die paden niet zo breed als een mand breed is.

Vervolgens de wagens zijn op donderdag gearriveerd, dus hebben die reismanden dan al vanaf aankomst buiten de trailer gestaan??
In de volle zon?? Ik heb de foto's zo goed als mogelijk bekeken en zie ook nergens voeder of drinkbakjes aan de manden hangen.

Aan de inrichters en aan de transport firma's voor 10 manden bestaat er toch wel een of andere aanhanger of bestelwagen, of een bestelwagen die is ingericht voor kleinere hoeveelheden reismanden??

Het is toch niet voor het eerst dat het voorkomt dat de vracht teveel is voor één vrachtwagen / trailer. Wegens de hoge transport kosten begrijp ik heel goed dat men daar géén vrachtwagen extra voor kan laten rijden, echter is een aanhanger of een speciaal uitgeruste bestelwagen een uitkomst deze kleinere aantal manden te vervoeren??

Graag zouden wij liefhebbers hierop van u een antwoord krijgen.

Men gaat toch niet op één KLASSE VLUCHT als Barcelona, waarbij de duiven bijna een week in de mand zitten deze vervoeren in het gangpad??
We stoppen uit besparingen toch ook géén voetbal elftal in een bestelwagen of busje waar maar 8 inzittenden in mogen naar een wedstrijd in Barcelona??

Thanks Jacob
I understand now why the late liberation , however would it not be better then that the birds are liberated say at 3pm so they are not so tired from a very long day on the wing, and get moving in the morning with more energy. These birds would have probably still been on the wing 11 hours and would be tired, if they had only been on the wing 6 hours they would probably all get going easier the next day ?