Rechercher

Eerste PIPA-kijkdag-networkevent werd een grandioos succes

Een voltreffer van formaat! Daar was iedereen het roerend over eens die vorige vrijdag 21 februari deelnam aan het eerste PIPA-event, welke een combinatie was van een kijkdag en networking.


Op de kijkdag liep de zaal Ambrosi meteen vol, met grote belangstelling voor de tentoon gestelde duiven


Fien en Adrine van het PIPA-Sales-team waren de hostessen van dienst, en zorgden voor het onthaal

Binnen het PIPA-sales-team broedde reeds langer het idee om iets te doen op en rond een network-event. Communicatie, duivenliefhebbers samen brengen, hen met elkaar aan het praten krijgen. Te weten komen wat er leeft onder het duivenpubliek. Met welke ideeën lopen zij rond, hoe kijken zij tegen de duivensport en de huidige gang van zaken aan. Wat roept PIPA bij hen op… als nieuwsbrenger, als medium, als bedrijf? Zaken die men vaak te weten komt door mensen samen te brengen, voor een leuke babbel. Bij een lekkere pint, een drankje, en een gezellig etentje.  

Daarvoor is een network-event een ideaal medium. In de bedrijfswereld is dit reeds langer ingeburgerd. Delen van kennis, strategieën, vooruitzichten, leren uit elkaars fouten en gebreken, elkaar aanvullen, met als doel… er samen sterker uitkomen. Waarom zou dit in de duivensport niet kunnen? De actuele toppers, ze lijken voor de modale liefhebbers vaak onbereikbaar. Ver weg. Hen tezamen brengen aan één tafel: dat was een beetje ons opzet. Een stuk plezier en amusement, naast soms pure ernst. Hoe doen ze het, wat onderscheid hen van de rest, zit daar een bepaalde kijk of strategie achter? Men kan het hen vrank en vrij op de man af vragen op zo’n avond. De top die er de gewone man, de modale liefhebber, de hand reikt. In de hoop de kloof die tussen groot en klein lijkt te ontstaan, terug een stuk kleiner te maken. Contacten worden gelegd, nieuwe banden worden gesmeed, zelfs nieuwe vriendschappen ontstaan. Mooi toch?


Het PIPA-team dat mee instond voor de organisatie en het welslagen van dit eerste PIPA-kijkdag-networkevent

De nieuwe formule om het networkevent te koppelen aan een kijkdag, sloeg aan. Zo kregen de deelnemers de kans de duiven te bekijken, ter hand te nemen en te keuren… die werden aangeboden in de veilingen ‘Gaby Vandenabeele related top-lofts’ en ‘international winners’. Een duif in levende lijve even kunnen bekijken en betasten, zegt zo veel meer dan een foto op het internet. De commentaren waren dan ook lovend. Een pak klasse naast kwaliteit, viel er te bewonderen!

De respons was dan ook enorm. Eerlijk… buiten verwachting zelfs. Het aantal beschikbare plaatsen was in een mum van tijd volzet. Tafels en stoelen dienden bijgeplaatst te worden voor het network-event met bijhorend etentje . Jammer voor die enkele personen die we dienden te ontgoochelen of teleur te stellen… maar vol is nu eenmaal vol. We zaten nu al ruim boven de capaciteit van de zaal voor de netwerking. De organisatie liet dan ook niet meer inschrijvingen toe. Met kleine 100 inschrijvingen voor het networkevent, en om en bij de 140 kijklustigen voor de kijkdag, werd de combinatie van deze eerste kijkdag – networkevent een grandioos succes. Het PIPA-team blikt dan ook met grote tevredenheid terug op deze geslaagde avond. Even wikken en wegen, evalueren, oog hebben voor details, eventueel wat bijschaven waar nodig… werk makend van een volgend event.

Het Godshuis te Sint-Laureins leek een toplocatie.  Goede organisatie, schitterende respons. Met dank aan alle deelnemers en sympathisanten, die van dit eerste event een fantastisch succes hebben gemaakt. Dit initiatief was een geslaagde ouverture in een reeks welke in de toekomst beslist nog volgen zal. Tot dan!


De prachtige en ruime omkadering van het Godshuis waar dit event doorging