Buscar

Pau (Int.) 2011

Preliminary international result and national results of the UK, Holland, France and Germany online

Click here to see the preliminary result.

National winner Belgium: Symaeys Peter (Bruges)

His pigeon has already won several prizes per 10 on the long distance.

National winner the Netherlands: van der Velden Jaap (Zuid Beijerland)
National winner Germany: Patschull Klaus (Zweibrücken)
International winner: Bullens & Son (United Kingdom)
National winner France: Sinsoulieu Michel (Zuydcoote)

Released at 7.00 a.m.

The pigeons were released under a clear blue sky with a soft wind blowing from the East. From Bordeaux, there is a south to southwest wind of approx. 9 mph (15 km/h). At 6 p.m., a small disturbance will enter the north of France.

Weather maps and expected liberation (UPDATE)

Weather for tomorrow: sunny intervals, rain in the west of France in the afternoon and in the north in the evening, east wind during liberation, south to south-southwest wind during the day

  

Expected liberation: Friday June 17 at 7 a.m.

Weather this morning:

Arrival Pigeons

Aankomst duiven - Arrival Pigeons - Arrivée Pigeons - Ankunft Tauben PAU 2011

15/06/2011 Woensdag - Mercredi - Wednesday - Mittwoch

Thanks to Luk Van Den Haute!

Number of pigeons

This year 8,601 pigeons will participate in Pau, an increase by 464 pigeons compared to last year.

België        - Belgique     - Belgium         - Belgien:                2,338

Nederland     - les Pays-Bas - the Netherlands - die Niederlande:        2,706

Frankrijk     - France       - France          - Frankreich:             2,146

Duitsland     - Allemagne    - Germany         - Deutschland:            1,106

Ver. Koninkr. - Royaumi-Uni  - UK              - Vereinigtes Königreich:   259

Luxemburg     - Luxembourg   - Luxembourg      - Luxemburg:                 46

Total: 8.601 duiven/pigeons/pigeons/Tauben

 

Comparison to previous years:

- 2011: 8,601 => + 464 compared to 2010
- 2010: 8,137 => + 529 compared to 2009
- 2009: 7,608 => + 714 compared to 2008

 

Comentarios

Is het dit jaar niet bijvoorbaat een middaglossing zoals vorig jaar? omdat er op vrijdag gelost word was ik van deze onderstelling

gr; Angelo vd Veeken

We will be sending 5 or 6 to Pau International into England.
Lee.

om de moraal op te krikken de moed er in te houden wensen wij eem goede uitslag
aan alle liefhebbers die thuis in familie of vriendenkring met ziekte te maken hebben

Vrijdag (zeer)vroeg los 6H ,anders 4-5dagen overstaan ,als men de Meteo France bekijkt

Mag ook nog om 7uur zijn hoor, maar het weer is zoals het er nu voorstaat niet gunstig om deze editie uit te stellen.
Met deze wind (richting) kunnen we rekenen op snelheden van 1200 tot 1250 m/m maar dan ga ik er van uit dat je een topper hebt.

We zullen zien.

Gr. Frederik

We zien het wel!

Duiven op woensdag op losplaats ZEER DIER VRIENDELIJK,kunnen de duiven zeer goed tot rust komen van de reis en van goede verzorging genieten ,2 nachten en volle dag ,zou VERPLICHT Moeten Worden Door Dierenwelzijn op dit soort vluchten, om minimaal 24 a 36 uur op voorhand ter plaatse te zijn ,zal met de Nederlandse Tarbes duiven waarschijnlijk anders gaan

Wat is het voordeel van zo lang van te voren al aanwezig te zijn op de losplaats?

Ik zou persoonlijk ze liever een dag later gaan inmanden! Beter een dagje nog in huis, dan 24 uur extra in de mand.

Ik hoop dat ze onze Nationale vlucht vanuit St.Vincent ook vrijdagmorgen vroeg lossen, want 4 dageen overstaan, daar zit niemand op te wachten.

zo vroeg mogenlijk lossen.

Inderdaad dat zou het beste zijn voor zowel inter nationaal Pau als voor Nationaal St.Vincent(NL)Mits het weer op vrijdag goed gneoeg is voor een normaal concours.

Echter ik ben bang dat ze St.Vincent gaan laten staan tot een lossing op zondag of maandagmiddag. En dat lijkt me niet in het belang van de duiven

Als het kan liefst morgen ochtend beide vluchten lekker vroeg los! (Zaterdag lossen) en (Zondag lossen) schiet niet op maar heel mischien maandag wel maar dan ben ik niet tevreden mee maar ja het kan niet anders, dus volgend jaar dag later inkorven voor St. Vincent & Int Pau.

Ik heb 5 duiven op Pau en 10op ST-Vincent mee en jullie?
gr Angelo

1 op pau en 1 op sint vincent

Mvg Pascal

Gezien de weer vooruitzichten, hoop ik dat er niet voor gekozen gaat worden om St. Vincent uit te stellen. Ben er dan ook bang voor dat dan de duiven nog dagen in de manden moeten zitten, en er met sterk vervuilde poten uitkomen. Kiezen voor een vroege (ochtend) lossing zou een goede oplossing zijn. Ofwel het belang van de duiven verkiezen voor de lossing tijd.
Suc6 allemaal

Normaal gesproken is het zo(vermoet ik ) dat als het op de losplaats mooi weer is de duiven er gewoon uitgaan,er word dan niet gekeken naar de vlieglijn.Als ze die zouden moeten volgen komt het natuurlijk altijd wel voor iemand,of een bepaalde streek nadelig uit.

Morgen 7h verwachte lossing ,staat op de site la colombeyeuse incl weerinfo aldaar

Hi Lee
We have 8 away lets hope we get an early lib,very best of luck
Lou McGee

Ik ben met iedereen mee eens ze moeten als het kan vroeg lossen zowel zlu & overnacht duiven

ik hoop ook op vroege lossing.
heb er twee mee.
als ze om 7u lossen kunnen ze dan nog doorkomen morgenavond ?

Ik heb er 16 mee naar ST.Vincent, maar verwacht dat het npo niet zal besluiten tot een vroege lossing. Nationaal St.Vincent staat te boek als middaglossing, en verwacht niet dat men tegenwoordig zo goed inspeelt op de weersomstandigheden dat ze het "goede" besluit zullen nemen om te lossen op de vroege ochtend.

Echter in de nieuwe lossingregelementen van het NPO is hier wel ruimte voor. Daarin staat een passage dat als er kans op veel nachtvliegers ivm met een "harde" wind van achteren, de duiven op de morgen gelost mogen worden.Dit ivm dier vriendelijkheid.

Pau gaat om 7 uur los zie dezlu.nl St. Vincent onbekend.

Pau gaat om 7uur los waarschijnlijk ik verwacht zeker na 7uur duiven vallen in nederland.

@ Beens.ik ben het helemaal met je eens. Gewoon een morgen lossing.Daar komen nog genoeg overnachtvluchten. En ze zetten het zelf in het regelement dus......

ben blij da ze pau lekker vroeg lossen heb liever doorvliegers dan duiven die rusten tussendoor.
hopen dat ik er eentje kan klokken morgenavond.

Stevestof heb je er ook mee op saint vincent??

neen ben belg.wij kunnen dat niet spelen.

In ieder geval veel suc6 en nu nog hopen dat onze saint vincent losgaat.

jullie alle veel succes

Good luck to all fanciers taking part from Pau. Especially the English fliers. Look forward to watching results come in . Best of luck to all

Nu maar hopen dat duivensport nederland een beetje actief/jeugdig/en actief is, en niet op hun "luie" kont zit en pas morgenmiddag gaat kijken wat de volgende optie is voor het lossen?

We kunnen tegenwoordig als melkers en deskundigen op internet het weer tot op het detail bekijken en beoordelen, dus laten we daar aub gebruik van maken! en niet morgenmiddag om 12:00 uur zeggen, shit we hadden eigenlijk vanmorgen vroeg al moeten lossen.

I hope the rain is not to hard for the UK birds over the sea!!! we sent six, good luck to everyone.

Hoi Arjan,

Ben heel benieuwd. Hoop dat je ze weer mooi pakt. Volg je op je site. Schitterende uitslagen.
Hoop in ieder geval dat ze morgen los gaan.

Succes

Menno Broekhoff, katwijk aan zee

Het zal zeer verstandig zijn de duiven van St Vincent zo vroeg mogelijk op vrijdagmorgen te lossen, gezien de verwachtingen voor dier en mens de beste optie.

Iedereen heeft vanavond kansen en voor de duiven zeer zeker beter dan 2/3 of 4 dagen wachten. De voorspellingen voor de komende dagen zijn aanmerkelijk slechter en volgens de reglementen zal men dan tot dinsdag moeten wachten.

Wat niet haalbaar lijkt omdat er die avond weer inkorven is.

Dus commissie wees wijs en vrijdagmorgen los en speel flexibel in op deze situatie.

Arie-pieter

ff gekeken of er al nieuws is / nog niet dus

Oke we zijn vertrokken !!! Goede vlucht .....
Niet teveel op buienradar kijken want dan krijg je klamme handen...

Gelukkig nog niet gelost, wordt zoveel regen vanavond en vannacht voorspeld, terwijl het zondag mooi weer is.

Volgens mij is dit PAU , S-Vincent heeft hier niks mee te maken altijd lastig om APPEL EN PEER te vergelijken

Gelost, meen je niet. Echt iets voor de belgen. De duiven vanavond door de regen heen naar Nederland.
Onverantwoord ook, terwijl de voorspellingen voor zondag zo perfect zijn.

祝贺2011年波城国际赛成绩优秀,冠军再次「飞」入中国一东盟国际!

Allen Liebhabern wünsche ich viel Erfolg!!
Möge die beste Taube gewinnen!

Leo, ich weiß das du es liest, viele Güße nach Thailand Smile

Klaus

Wünsche allen Teilnehmern viel Erfolg und einen fairen Flugverlauf.Habe 6 Tauben unterwegs von Pau.4 Vögel und 2 Weibchen.Ich denke aufgrund des Rückenwindes haben auch die 1000 km Schläge die Chance heute abend spät Tauben zu bekommen.Was denkt ihr?Nochmals viel Erfolg an alle!!!Grüsse Chris

Nu saint vincent nog!

Hallo Chris,
ich gehe stark davon aus, dass auch die Zone 3 heute Tauben durch bekommt.

Gruß Klaus

Pau los om 7u, succes allen

Hallo Klaus!!Das wäre dann ein fairer Flug.Habe 1047 km.Hoffe drauf das sie in Zone 3 heute abend auch kommen.Bin schon jetzt ziemlich nervös.Wünsch dir viel Spass und Erfolg.
MFG Chris

Steeghs,

Een buitje regen moet toch geen probleem zijn met de wind mee?

Iedereen succes op Pau, wij moeten denk ik maandag een vrije dag nemen om op St.Vincent te gaan wachten.

de foto dat als eerste getoond word =lossing in pau..???

waar ging twee weken geleden de sjever over ?????

over het niet gelijktijdig lossen van de duiven ??? eens goed kijken dan.;;; zal je zien dat het bij Martens ook niet gebeurt.....

manden staan ook tot aan de nok gestapeld.

veel geluk aan ieder op de vlucht en hopelijk met de juiste lotto.
guido

Buitje is niet erg Arjan, maar de voorspelling is vanaf
17 uur regen tot in de morgen.

Ich habe 3 stk am Start Chris. Zwei Weibchen und einen Vogel. Alle vom Nest.

Ich bin auch schon sehr aufgeregt und nervös. Aber naja das ist Taubensport!!!
So soll es sein Wink

Ich wünsche Dir viel Erfolg und angenehme Stunden!!!

Gruß Klaus

St.Vincent uitgesteld!!
Helaas, dat wordt waarschijnlijk maandag aankomsten..

volgens buienradar ziet het niet al te goed uit vanaf 17 uur voor de westkant het oosten is het beter .iedereen veel sucses.

St.Vincent gaat iets voor maandag / dinsdag worden, gezellig!

alweer uitgesteld St. Vincent, men leert ook niets ! Men had gelijktijdig met Pau moeten lossen. Nu zal het waarschijnlijk zondagmiddag gelost kunnen worden ? Was gisteren al te voorspellen dat het vandaag niet zou lukken. Nu maar hopen dat de duiven zich goed kunnen houden in de korven. Had er dan vandaag een ochtenslossing van gemaakt. We zijn toch allemaal mensen en kunnen toch nadenken hoe men hiermee om kan gaan. Dan even geen middaglossing. Hier zullen de geleerden in de toekomst toch beter over moeten nadenken.

MIDDAGLOSSING MOETEN ZE AFLASSEN!!!!!! IK WIL GEEN NACHTVLIEGERS!!!!!

Helaas...........heeft men het niet aangedurfd om St. Vincent vroeg te lossen. Vast heeft de discussie middag/ochtend lossing mee gespeeld en de kritiek die er dan op zou kunnen volgen, i.p.v. het welzijn van de duiven. Hoe zullen de St. Vincenters erbij zitten na al die dagen mand ?? Nu maar af wachten of de vlucht wel door zal gaan met de vooruitzichten op dit moment. De commissie Pau heeft lef getoond om wel te lossen. We zullen zien wie het gelijk aan zijn zijde krijgt. Maar nogmaals voor St. Vincent vind ik het jammer.

Mee eens Pascal, en de verzorging is ook veel beter zoals de bodembedekking in de manden op de internationale/ZLU vluchten .Hier (afd. 7)kwamen vorige week de duiven van Bourges die 1 1/2 dag in de mand hebben gezeten al met opgedroogde stront poten thuis en het vuil zat vast tussen de tenen, en hoe zal dat nu zijn ????? vrees ervoor.

Het liefst wil ik dat de overnachtduiven dan woensdag moeten inkorven beter voor de duiven ik weet 200procent zekersss dat ZLU beter hun verzorging houden als de overnachtduiven.

In het verleden hebben we een St, Vincent gehad die werd afgelast. Op dinsdag werden de duiven op 150 km gelost. Ondanks de week in de mand waren de duiven bij iedereen in UITSTEKENDE conditie. Liever een aantal nachten mand meer dan een verregende vlucht. Kijk op buienradar Frankrijk en zie dat ook bij een ochtendlossing de duiven vanaf ongeveer Orleans=Tours in een flink regengebied zouden terecht komen.
Ook de komende nacht veel regen. Bovendien zijn er deze winter harde afspraken gemaakt over waanner te lossen. Alleen bij harde wind van achter zou er niet ´s middags gelost worden. Als we nu ´s morgens zouden gaan lossen hoeven we voortaan geen afspraken meer te maken.

Meneer brugemann heeft gelijk in mijn ogen....

Heren,

We hebben vorig jaar toch ook een St-Vincent gehad die op Zondagmiddag werd gelost?? Ik heb zelf toen duiven thuis gekregen in perfecte conditie. Ik heb hier ook eigenlijk nooit iemand over gehoord. Waarom zou het dit jaar dan anders moeten verlopen? Ik vraag het me af......

Hallo

Pau vliegers zullen waterkiekens zijn . Nu rond 14 uur 7uur in de lucht aan 1250 m/m is rond de 500 km ver dus volop in de buien rond tours voor de westkant en de buienradar geeft daar nu zware regen!!!!!!

Als dit maar goed afloopt !!!!!

mvg

stef

Vorig jaar ook aan beide meegedaan en de St. Vincent duiven zagen er veel beter uit dan de duiven van Pau. Juist deze hadden groene poten, St. Vincent duiven niet. En dit heb ik bij meerdere gehoord. Dus betere verzorging bij de ZLU, daar hoef je bij mij niet mee aan te komen.

En de duiven van Pau duiken nu de regen in voor nog eens 500 km. Lekker.

Jan, dacht dat jij niet meer aan Pau meedeed ?

Zolang de eerste duif nog niet is gevallen, kan iedereen nog winnen! Vooraf zeuren op de lossing heeft geen zin, je weet nooit hoe een vlucht verloopt.

inderdaad vorig jaar waren de duiven op maandag ondanks de zware omstandigheden nog in goede conditie.

Dan maaandag maar snipperdagje nemen.

Pascal Loozen: wat is er mis met een vroege nachtvlieger?

Ik verwacht inderdaad dat St. Vincent pas maandag of dinsdag gaan komen, morgen is het te slecht om te lossen.
Pascal Loozen, als je geen nachtvliegers wil moet je misschien je terrein verleggen naar de dagfond, uit ervaring kan ik melden dat er niks mooiers is om een duif 's nachts aan te zien komen. Charme van de overnachting is dat je verrast kan worden!

er is niks mis mee met de nachtvliegers alleen het slaat nergens op, dus ochtend vroeg los ios eerlijke kans voor iedereen en niet middag lossing en snachts duiven krijgen wat veel mensen niet hebben.

归巢率及分速均应高于去年!

Vertaling van SYM: het gemiddelde percentage van terugkomers en snelheid zouden hoger dan vorig jaar zijn!

Probeert Sym te zeggen dat hij er 1 heeft?

Vertaling:

Het gemiddelde percentage van de snelheid moet hoger zijn dan de snelheid van vorig jaar.

Zo vertaald mijn Google Translator

5 min 14h55 terug 0.0 regen tussen Tours en Orleans wel zwaar bewolkt net bevriende chauffeur aan de lijn gehad

Persoonlijk denk ik dat liefhebber in het hoge noorden meer kans maken op een middaglossing dan op morgen lossing om een eersten te pakken.
St. vincent is toch al bijna 1200 km op een paar km na.

Jammer dat de Pauduiven met een hevige regenzone vanaf Tours/Orleans te maken krijgen. Daar vanaf ca. 14.00uur stevige harde buien en de duiven zitten daar middenin met alle risico's. Ik denk dat de lossingsverantwoordelijke en meteologen gedacht hebben dat het regenfront langs de kust zou blijven. Heelaas is dat ook het land in getrokken en zullen onze duiven ca. 500km met buien te maken krijgen. Hoop op een goede afloop, maar twijfel daaraan.

Pascal duiven ZLU worden 3a 4maal overgeladen en soms 2x op tal gezet/gestempeld , in de mand een en al stress ben zelf verscheidende malen mee geweest , en duiven hebben 1e 24 uur nauwlijks rust (ophaalroute/uitladen ivm stempel, inladen naar verzamelplaats soms weer overladen om dan te vertrekken ),voor eer ze van verzamelplaats in Belgie naar bestemming vertrekken en duiven hebben ook minder rust tijdens wagen transport ipv van vroegere trein vervoer(ga zelf eens voor de grap 20 uur in een oplegger staan niet wetende welke bocht en remmen en optrekken er komt of doe t zelfde in een goederen wagon 20uur lang dan zal je t verschil wel merken) ook de duiven hebben dat of te wel bij inkorven op woensdag pas donderdagmiddag vertrek op verzamelplaats en komen dan pas vrijdag namiddag op losplaats ,bij warm weer verliest iedere duif in de cabine per dag ong 15% lichaamsgewicht en vocht( bij rust MINIMAAL 24 uur nodig voor herstel of te wel op woensdag inkorven voor ZlU is niet voldoende) lees het stuk eens over duiventransport een op duivenvlucht van 15mei jl, ,vandaar dat ik juist voorstander ben van maandag inmanden en op woensdagavond/nacht aankomen en vrijdag of za los ,heb t hier wel over zlu vluchten ochtendlossing en niet over nationaal middaglossing (waar de duiven in t allerzwaarste geval 2x 8 uur achter elkaar hoeven te vliegen voor thuis te komen (2 dagfondjes) en bij de zlu minimaal 12a16 uur aan een stuk ,zijn 2 totaal verschillende dingen ook omtrend t vervoer bij Nationaal(middaglossing)of Zlu

Op Pau heb ik inderdaad niks mee. En ik neem direct aan dat jullie duiven goed thuis kwamen vorig jaar, maar dat zal dan wel per afdeling verschillend zijn. Ik verwijs niet voor niets naar Bourges vorige week.

Denk dat de Nederlanders een goede beslissing genomen hebben om St Vincent uit te stellen

ik heb er ook mee op saint vincent,maar ben blij dat ze niet hebben gelost.
dan maar 1dag of 2 langer in de manden..
juiste beslissing,pau wordt een ramp.
alles zit vol met regen zowel frankrijk belgie nederland.

@nolluke Hoe weet je dat pau een ramp gaat worden?? De eerst 500 km hebben de snelleste duiven goed weer gehad hoor! En een goeie start is veel waard! Peter heb je er mee op pau?

@Nolluke, als je nu al weet dat het een ramp gaat worden neem ik aan dat je een glazenbol hebt staan waarin je de toekomst kunt zien? Misschien kan je me laten weten hoe laat de duiven in Nederland aankomen?
P.S. de duiven reeds zijn geconstateerd hebben een behoorlijke snelheid gehaald.

heb je gezien hoeveel tijd er tussen zit bij de eerste 4 meldingen.

@nolluke JA zie ik zeker maar de snelheid is goed en je moet ook naar de afstand kijken!!

Catherine,
Is Fhilip Cooper famylie?

ja klopt,ik hoop dat het goed gaat.en door blijven vallen..

Als ik kijk naar het weer momenteel in Frankrijk ziet het er niet te best uit. En als je kijkt 5 duiven gemld in Frankrijk allemaal met een korte afstand dat belooft niet veel goeds voor die met een afstand van meer dan 900 km. Hopelijk word het geen rampvlucht.

er zijn ook duivenmelkers die niet melden op internet zlu pau dus het zal wel meer als 4 aangekomen zijn.

om 1360 m te halen moet ik hier rond 19.40 een duifje krijgen maar reken er niet op gezien de meldingen op kortste afstanden
ff tijd bijstellen 19.22 haha

het zou mooi zijn tijd 21:29 dan heb ik een Snelh. (m/m) van 1175

D Bullen & Son of New Addington GB, 10hrs:23mins:13sec 1431.439 mpm

Proficiat Peter met je eerste Nationale overwinning !
In Limburg is er nog geen enkele duif als jij er al 3 thuis hebt ! Een super prestatie !
Op de foto te zien heb je het er wel warm van gekregen (te zien aan de korte broek die je aan hebt)
Nogmaals een dik verdiende eerste prijs Nationaal ! Doe zo verder Peter !

Proficiat Peter, super gedaan man !

Mooie prestatie Peter, geniet er van.

The Live Results is very exciting. I love the way you made the Radar Mode and the Map for the bird arrival. This is already the best that the world can see, watching the birds arrive at the comforts of our living room.

Regards from the Philippines...

Morgenster Loft - PHA Member

Geniet van deze drukke, mooie dag.
Nogmaals proficiat!

Luc en Nada Klaps

Congratiulations to the winner of this years edition.
Its very nice to have an oversea winner

New Addinton ligt op de +/_lijn Caen Brighton Londen (uiterste westen van de vluchtlijn)

proficiat peter

Een prestatie om jaren van te genieten

mvg

stefaan

Peter ,
waneer is dat feestje en waar is da feestjen ???????laat dat plaatje maar ganse dag draaien en geniet van je mooie overwinning.
van harte proficiat, met je eerste nationale overwinning.
groeten guido

CONGRATULATIONS TO THE FRENCH FANCIERS WITH SO MANY PIGEONS IN THE HEAD OF THE INTERNATIONAL RESULT !!!

THAT IS, ONE MORE TIME, THE PROOF THAT FRENCH BIRDS ARE AMONGS THE BEST IN THE WORLD !!!!

Congratulations to the ENGLISH FANCIER. A GREAT GREAT PERFORMANCE WITH A "CHANNEL CROSSING" !!!!

Nationaal St.Vincent(NL) gelost op zaterdagmiddag 13:30 uur.

@ Beens Ik weet niet of je de foto gezien hebt op De site van afdeling 7 en dan bij lossingsberichten van vanmiddag en dan vergelijken met vrijdag ochtend. Daar krijg ik dus rillingen van hoor!!!

West Zuid West 4 a 5 hele vluchtlijn duiven waaien letterlijk naar het oosten ,waar men al aan t klokken lichten is weleer er een enkele duif in het westen van het land zal zijn ,wordt Snertvlucht

wiberd,

Soms zit het mee soms zit het tegen.

Het oosten had "pech" op Pau, met de westenwind zal op St.Vincent het oosten enig voordeel hebben.

Dus om het dan gelijk een snertvlucht te noemen, is een beetje kinderachtig.

PS, ik woon niet in het oosten!

Hallo mensen,

hoe laat verwachten jullie de duiven van St. Vincent ???

Ikzelf heb er 5 mee, iedereen veel succes en laat de duiven niet te veel slecht weer onderweg krijgen,

groetjes Huub Hermans, Born

12 vlieguren a 80-85km ,en dan ligt het eraan of hij de laatste 2 a 3uur doorgaat in t donker ,ik zet 1e melding tussen 1 en 2 vannacht aan de oost-zuidoost kant van t land

ik val je niet persoonlijk aan hoor ,alleen bedoel ik dat er legio nachtvliegers in de lijn Limburg zo naar t noorden zullen zijn en de gene die t verste woont in zijn sector de winnaar is , ,daarom vind ik persoonlijk dat middaglossingen ,met dergelijke windsnelheden nooit gelost mogen worden in de middag maar gewoon om 7 uur in de ochtend ,succes vannacht ps je wil toch niet zeggen dat Genemuiden in het Westen ligt toch?

das weer leuk voor de nederlanders, mogen de ganse nacht opblijven en hopen dat er een duif valt.
vindt dat persoonlijk geen duivensport, men weet op voorhand dat bij zo een wind in het gat er nachtvliegers gaan komen, was er swxinters niet afgesproken om de duiven bij sterke staartwind smorgensvroeg te lossen. hoe gaat dit met neutralisatietijden. wint de verste afstand zelfs al zit er een duif 2 h vroeger , maar heeft die de pech dat haar hok 500 meter korterbij ligt...

Ik snap echt niet waarom vandaag los ik zie het verschil niet met gisteren als ik naar de weerkaarten kijkt.

Nu zit Pa op vaderdag bij het duivenhok en de kinderen kunnen niet na Pa etc lekker gezinsvriendlijk. En ook gelijk maar de mensen uitschakelen die niet op zondag klokken om hun geloofsovertuiging.

De weerkaarten geven voor zondag stukken beter weer op, vreemde beslissing.De duiven hadden gewoon vrijdagmorgen/middag los gemoeten.

Het lijkt wel of men bang was dat er maandagavond niemand op tijd is om een nieuw NPO bestuur te kiezen.

Een ondoordachte lossing naar mijn mening met waarschijnlijk nachtvliegers en niet gezins en dier vriendelijk.

AriePieter

Bij dit weer met deze wind is er maar 1 ding zo vroeg mogelijk los is het eerlijkst en het beste hopelijk hebben we ook eens een keer een nachtvlieger

Achteraf beschouwd vond ik de lossing een HEEL goede beslissing.
Wink

Iedereen rept en roept nu al over nachtvliegers ! eerst maar eens afwachten.

Zoveel wind is er hier niet meer, en tegenwoordig is de neutralisatie regeling in Nederland wel dusdanig goed dat je niet meer op voorhand wint op de verste afstand.

PS, ook ik had liever gezien dat ze de duiven vrijdagmorgen of vandaag om 7:00 uur hadden los gelaten.

Ps, op bed liggen kan je de gehele winter, en wat is er nu een mooier vaderdag cadeau dan een 1e nationaal Wink

De NPo toont aan niet flexibel te kunnen handelen. Met deze vlucht st Vincent toont men aan zich niets aan te trekken van de vlucht naar de toekomst (gezinsvriendelijkheid).

En Arjan er zijn ook nog mensen die naar hun eigen vader willen morgen, en dit geeft discussie,s in gezinnen. Moet alles wijken voor duivensport ik dacht het niet.

Ik neem aan dat jij ook voor je gezin kiest en je Vader of/en schoonvader?

AriePieter

Arjan het gaat er niet om of er wel of geen nachtvliegers zullen zijn, het gaat erom dat het risico van nachtvliegen bij een harde staartwind niet genomen moet worden, En over die nieuwe berekening, je gaat toch ook geen nieuw medicijn ontwikkelen tegen een ziekte die jezelf creeert.
Verders wens ik je veel succes vandaag, en dat zal wel lukken ik heb gezien dat het met de vorm wel goed zit.

Leo Kouters

wel nachtvliegers toch ,dus verkeerde beslissing te lossen ,Strontvlucht ,hoop dat het aankomende Npo bestuur gelijk spijkers met koppen gaat slaan over dit onderwerp en dat net als Belgie nog 1 of 2 middaglossingen houden .

@Wiberd, ik weet niet waar je woont in NL maar als je er een ochtendlossing van St. Vincent maakt krijg je nog nachtvliegers in het Noorden!
Het is zeker een strontvlucht omdat jou duiven zijn gaan zitten of niet, terwijl andere duiven (de beroemde nachtvliegers) door zijn gegaan!
Dus lekker zo laten, het is al jaren zo! tenminste zo ver ik me kan herinneren.

Kijk dat er risico's zijn oke prima, maar is dit anders dan 10 jaar geleden?
Hadden we toen geen harde zuidwesten wind, waren er toen geen nacht vliegers?

Of je moet het concours splitsen, sector 1 t/m 3 ochtend lossing en sector 4 middag, maar dan krijg je het gezeik van ja maar jullie hadden beter weer, andere wind, slappere koffie weet ik het allemaal.
het is gewoon zo iedereeen moet voor zichzelf uitmaken wil ik meedoen of niet.
Het is St. Vincent je weet dat het een overnachter wordt!
Denk je van nou dat kan ik niet winnen laat ze lekker in huis, spaar die centen uit.

Want de mensen die overal weer niet mee eens zijn zitten straks weer ik heb veel te veel betaald voor het vervoer!
Weet je laat ook maar.
Zeikerds waren er al toen mijn vader der was (je kan het nooit goed doen zei die altijd) en nu nog steeds
Ik hoop dat de winnaars een mooie dag hebben vandaag ondanks het weer!

MVG
Alexander Plasman JR

Geachte heer plasman, kunt u mij mischien vertellen waar de nachtvliegers op pau waren, Ik begrijp niet waarom er volgens u wel duiven op st vincent zullen door vliegen bij een morgenlossing en niet op pau met een morgenlossing, Misschien dat u mij enige duidenlijkheid over kan geven?

En dan nog voor alle liefhebbers van de middaglossingen met staartwind, Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen een hele dag vliegen en dan thuiskomen of een hele middag plus avond en een stuk van de nacht vliegen en dan thuiskomen, ik zie het verschil niet, en dan kan je volgens mij toch beter in de avond voor het hok staan dan snachts om als een idioot je duif binnen te roepen, Maar misschien kan iemand mij een goede reden geven?

Het gaat mij er gewoon om dat St. Vincent al jaren een middaglossing is, dus waarom veranderen?
Gaat het om de verliezen die er zijn?
Misschien ben ik dan hard maar als de ze dat niet kunnen moeten ze mooi weg blijven!
Ik zou het iig niet meer op me hok willen hebben.

Maar nog even wat anders, wat zou u doen als u vlak bij huis bent en u komt uit zuid frankrijk en u heeft 14 uur erop zitten?
Precies dan zet u de auto ook niet aan de kant en knalt u de laatste km ook even door naar huis!
Na mijn beleving heeft een duif dat ook!

Geef mij maar een middag lossing!

Mijneer Plasman,Mijn vragen lijken me toch zo simpel, en toch kan u mij geen antwoord geven.
En als er nooit iets verandert was dan hadden we nu nog met een knuppel in onze hand in een berenvel gelopen.

@toke, hoe laat valt de eerste duif hier in het noorden dan van Pau?
juist na de nacht, de eerste duif valt om 4 uur en in het uiterlijke noorden is om 7 uur pas aan de beurt!
Wat ik hier mee wil zeggen is het volgende (juist lezen is ook moeilijk) als je een ochtendlossing doet met die afstand dat je in het noorden van NL de duiven pas na de nacht kan krijgen of juist in de nacht!
Dan hebben de noordelingen toch nooit kans op een eerste nationaal van het hele concours te draaien?

Er zijn ook duiven die na een nacht buiten hebben gezeten na 12 a 14 uur ook niet meer aan de gang komen!
Kijk eens naar de meldingen hoeveel duiven der al zijn, zouden die er ook zijn als er een ochtend lossing was geweest?
volgens mij was gister ochtend in ST vincent heel slecht weer, en als we dan een dag daar blijven staan krijg je weer van ja waarom blijven ze nog een dag dicht zitten!
Nogmaals, JE KAN HET NOOIT GOED DOEN!

tegenwoordig kun je al van te voren zien wat voor wind en wat voor weer het wordt doormiddel van internet, dus kun je weten dat het zover komt.
Laten we nou mooi st vincent op de middag houden!

Bij ons de 2 get gewond thuis ook risico in de nacht genomen ?? en natuurlijk mooi weer vanmorgen in de regenjas en windjas goed besluit genomen om te lossen ????? succes

hoe wordt eigenlijk de snelheid berekent in Nl???, 2400 m/m per minuuut is toch 144 km per uur, 1000km vlucht delen door 144km/h geeft +/- maar 7 h vliegen, duiven gelost om 13h30+ 7 h, dat zou dan betekenen dat duif al om +/- 20h30 thuis was,... en wat er leuk aan is om snacht rond je hok te moeten lopen snap ik al helemaal niet

Geachte heer Plasman, Ik doe nog 1 poging, Mocht u het dan nog niet begrijpen dan komt u er waarschijnlijk over een paar jaar wel achter.
U schrijft dat bij een morgenlossing in het noorden de duiven ook in de nacht zullen vliegen, De comb Kramer uit wormer pakt om 22.25 op 1090km een duif van pau, Volgens u woorden pakken de duiven uit het noorden dan nog een paar uurtjes extra in de neutralisatietijd, Volgens u redenering moet het dan toch een koud kunstje zijn om in het noorden de eerste nationaal te vliegen.

Nu wat anders, bij een ochtendlossing met een flinke wind van achter arriveren de eerste duiven op dezelfde dag, Dat wil zeggen dat ze dan ochtend middag en avond aan 1 stuk door hebben gevlogen, Bij een middaglossing met een flinke wind van achter arriveren de eerste in de nacht, Dat wil zeggen dat ze dan de middag avond en nacht aan 1 stuk door hebben gevlogen, nu moet u me eens op de volgende simpele vraag eens een simpel antwoord geven, De vraag is wat is nu het voordeel om met een flinke staartwind de duiven in de middag te lossen in plaats van in de morgen? Mijn redenatie is: aangezien ze toch in een stuk door vliegen los ze dan in geval van een flinke staartwind in de morgen, Dan kan je tenminste snachts lekker op bed liggen, Dus alle verhalen intereseren me niet, Ik wil alleen een antwoord op mijn simpele vraag.

Groeten
Leo Kouters

Geachte heer Kouters,
En 22.25 is geen nacht?
Volgens mij is het dan ook al flink schemerig.

Maar ik weet al voldoende u gaf zelf antwoord op mijn vermoeden, natuurlijk mag u van u nachtrust genieten maar naar mijn bescheiden mening is dat een duivenliefhebber 24/7 met zijn duiven bezig is!
Maar goed dat iedere liefhebber voor zich zelf!

Ik vind gewoon qua verleden dat je st vincent op de middag moet houden, dat is mijn mening!

Kijk u heeft daar gelijk in maar ik vind dat gewoon in de middag gelost moet worden, nogmaals mijn mening!

Maar wat weten wij over dat de duiven gelost zijn de regen??
Ik hoorde dat gerucht namelijk!

22h25 is nog avond voor iedereen behalve bij u dan trouwens begrijp dat u zelf NIET MET DUIVEN SPEELT?, 2h10 niet volgens mij ,heb ik vroeger op de kleuterschool geleerd,leuk voor u en de mede voorstanders van t nachtvliegen dat ze in de nacht vallen alleen die honderden hele goede duiven die sneuvelen in de nacht ,door deze waardeloze lossing, ,Sint Vincent is en moet/mag een middag lossing zijn mits de omstandigheden(wind) het toelaten ,iedere duivenmelker wist dat deze edetie met deze lossing en wind nachtvliegers zou brengen ,waarom lossen ze dan?Op deze manier lossen is de oneerlijkste en dieronvriendelijke vorm van onze sport

Ik speel idd niet meer met duiven!
Maar u zegt het al, iedere duivenmelker wist het dat nachtvliegers zou brengen, als je hier tegen bent waar korf je ze dan in??
En waarom lossen ze dan?
Nou omdat ze anders misschien nog in de mand moeten zitten en dan roept iedereen weer waarom zijn ze niet los gegooit!

Een kennis van mij is tegen vliegen op zondag uit geloofsovertuiging, die klokt ook niet op zondag.

En inderdaad 22.25 is geen nacht maar avond maar het is niet zo licht zo als het nu is!

Duiven gaan (volgens de lessen die ik eerder gehad heb) voor het schemeren al zitten!

En wat is er tegen om 2 uur een duif te draaien?
Zoals ik de meldingen kan zien zijn er genoeg duiven gevallen om menig hok.
Om nou de verliezen te koppelen aan St. Vincent vind ik al heel wat je kunt ze ook kwijt raken op duffel of een hedel!

Ik zeg het nog een keertje en blijf het herhalen, JE KAN HET NIET GOED DOEN in de duivensport!
Ik vind als duivenliefhebber moet je eerst bij jezelf kijken voor dat je de vinger wijst naar mensen die verantwoordelijk zijn voor een lossing!

Achteraf inderdaad een flink aantal nachtvliegers.(helaas ik zelf pas om 7:16 op 1136 km) En door de vele regen vanmorgen een traag en wisselvalig verlopen concours.(jammer) maar vooruit de duiven zijn thuis en morgen kunnen we weer gewoon naar ons werk. proviciat voor de mannen welke vroeg speelden, en de rest maar uithuilen en opnieuw beginnen.

Nu de duiven klaar maken voor de Nationale ochtendlossing vanuit Orange komend weekend en de week erop voor de vluchten Nationaal Montpellier en Int.Nat.Barcelona.

Geachte heer plasman ik ben net als u een voorstander van middaglossing op st vincent, Alleen bij de verwachting van massaal nachtvliegen ben ik een voorstander van een morgenlossing, Ik denk dat misschien wel 40procent van de fondliefhebbers het met me eens zijn, Nu beslist echter de meerderheid dat er met alle weers omstandigheden in de middag gelost moet worden en dat is niet echt democraties.
Ik zal dit met een verhaaltje duidenlijk proberen te maken, Op een druilige middag zit u samen met u vrouw en een onlangs gescheiden vriendin van haar in uw woonkamer, U stelt hen voor om voortaan met zijn drieen te kaarten, Iets wat u al jaren op zondagmiddag samen met u vrouw doet, De gescheiden vriendin van u vrouw die al een half jaar droog staat zegt: nou ik heb eigenlijk meer zin in sex waarop u vrouw antwoord: daar heb ik ook wel zin in, u ziet dat absoluut niet zitten en zegt: We kaarten al jaren op zondag waarom zouden we dat nu veranderen, Maar u krijgt al snel erg in dat er bij 2 tegen 1 niets te winnen valt, De gedachte om vanaf nu iedere zondag met zijn drieen sex te hebben doet u walgen, Maar de meerderheid beslist nu eenmaal.
MAAR HIER BEN IK ER VOOR U, Ik stel u voor om het volgende tegen u vrouw en haar vriendin te zeggen: DE MEERDERHEID BESLIST! mooi niet, We lossen dit democraties op vanaf nu gaan we 2 zondagen sex hebben en 1 zondag spelen we kaart, Gelijk krijgt u een glimlach op u mond en denkt bij u zelf: nu heb ik toch maar eens mooi 1 op de 3 zondagen een goede dag.

Als ik vanuit het poldermodel redeneer heb ik nog een betere oplossing voor u, Vanaf nu speelt u iedere zondag gewoon strippoker, dan heeft ieder zijn meug.

Ik hoop dat ik u en anderen in het kort heb kunnen uitleggen hoe een democratie werkt.

Leo Kouters

Geachte heer Kouters,

U hoeft mij niet uit te leggen wat een democratie is en hoe deze werkt!
Maar ik ben het ook wel eens met u!
Maar u moet het ook wel eens met mij zijn dat dan het zuiden het voordeel krijgt als men naar een ochtendlossing gaat!

Nogmaals het gaat om mijn mening en als ik in een democratie (zoals u aanhaalde) deze niet mag verkondigen en plaatsen op een openbare website leven wij niet in mijn democratie!

Ik zal het nog even vertellen waarom ik denk dat het noorden van het land in het nadeel is met een ochtendlossing ook met hoge snelheden!
in het zuiden zit je rond de 1000km op st vincent, hier in het noorden zit je rond de 1200km!
Je moet dus rekenen op een 12,5 uur vliegen met ongeveer 1600mpm in het noorden in het zuiden 10 uur.
We gaan uit van 8 uur los, dat is dus rond 9 uur in het noorden en 6 uur in het zuiden!!
Dit is dus bij goed weer en wind in de kont!
Met dit weer (regenachtig en dikke buien)komen er grote gaten tussen de aankomsten.
In de vereniging waarvan ik de uitslag heb gezien zitten tussen nummer 2 en 3 2uur verschil!
(Kunt u dit mij verklaren heer kouters)
de duiven komen ongeveer 3 uur later thuis, door de regen!
dus we zitten nu al rond een uur of 11 's avonds in het noorden en 9 uur in het zuiden.

Het zuiden heeft nog ongeveer anderhalf uur licht en het noorden zit al in het donker te wachten op de duiven!
Op enkele duiven na gaat elke duif zitten en wachten op de volgende morgen!
Snapt u nu wel wat ik bedoel?

Als je een ochtenlossing doet met dit weer zie ik in dat 's avonds bijna (op een enkele duif na) in het noorden geen enkele duif door komt!
kijk eens naar pau! Hoeveel duiven waren er 's avonds in het noorden

Maar goed dit is mijn mening.

Alexander Plasman

Waren zeker weinig duiven in t noorden van Pau omdat erdaar nog geen 50 mee waren en de hele oostkant in de buien was gevallen dus ook geen in de lijn naar u toe ,trouwens staan er gewoon 3a4 in de 1e 200 nationaal ,is procentueel gezien ten opzichte van het aantal ingekorfde duiven al teveel ,en als men om 7 uur Sint Vincent had gelost kunnen de duiven gewoon 15.5 uur a 80 km =1240km vliegen met wind in de poeper of te wel kunnen gewoon op de wadden eilanden vallen,maar op een andere manier bent u een volhouder in uw standpunt of gewoon een dwarsfiguur? Trouwens bent u het waarschijnlijk ook niet eens met u medeliefhebbers in t Noorden,(NOORDELIJKE UNIE) Deze hebben in een stemming 3 middaglossingen vervangen ochtendlossingen IVM NACHTVLIEGERIJ, terwijl in t zuiden gewoon middaglossing wordt gespeeld op die data,s