Search

Orange 2011

National winner: Hotton Jean-Claude (Agimont, BE)

The national winner of the national race from Orange is Jean-Claude Hotton (Agimont, BE).

His pigeon is the fastest one in the race against 4.862 old birds, with an average speed of 1042,61 m/min.

 

Provisional national results online
Released at 6.45 am

At Orange, the pigeons were released at 6.45 a.m.

With very sunny and nice weather, and a strong wind blowing from the North.

Weather maps

Weather forecast for this Saturday: a clear blue sky and a North wind.

Number of pigeons
Algemene info

02 julie 2011 - orange

Comments

Hallo collega's melkers

Orange met 4862 duiven....en nationaal...begrijpe wie kan....20 km verder dan Bordeaux...op dezelfde dag dit is echt toch wel huilen met de pet op.....en nog een Argenton ook zaterdag...daar kan ik nog inkomen aangezien het grote verschil in km.....maar 2 nationaals 20 km van elkaar lossen dezelfde dag..neen dit komt de sport niet ten goede...en totaal onaanvaardbaar....afschaffen dus die handel......
Als ge dan moet horen dat er 14 dagen na Pau nationaal nog geen bod op de winnaar is gedaan....ja dat kan enkel nog verbeteren als er nog een 10-tal nationaals worden bijgemaakt om de vrienden her en der te plezieren zeker hé.....armoe troef in onze sport.....
Veel sportplezier aan allen en aan de inrichters....goed bezig , doe maar verder met jullie eigenbelang...en verder blijven denken " het zal mijnen tijd nog wel duren zeker"......

Eddy D'Heedene.

Het is inderdaad jammer dat die 2 vluchten in het zelfde weekend plaatsvinden. Maar de vluchten van de Rhône vallei moeten zeker blijven dat zijn echte prachtige vluchten waarbij enkel een duif met voldoende kwaliteit hierop kan presteren. Jammer dat er bij ons in West-Vlaanderen zo weinig aantrok is voor die vluchten.

Vergelijking:
Montauban: Oost-Vlaanderen:1878 duiven
West-Vlaanderen:1900 duiven
Limburg: 1032 duiven

Orange: Oost-Vlaanderen: 575 duiven = 75% minder
West-Vlaanderen: 179 duiven = 90% minder
Limburg: 907 duiven = 10% minder

Zou het kunnen dat het met de ligging van Orange te maken heeft?
Nochtans zitten in Oost en West-Vlaanderen de beste fondduiven ook in Zedelgem
en toch spelen jullie liever Bordeaux want dat mag vanaf dit jaar.

Natuurlijk heeft dit puur met de ligging te maken, logisch toch !!
Wellicht in de nabije toekomst eens meegeven op deze "Oosten-lijn" maar het blijft een zware dobber om door de Rhone Vallei te vliegen, en je verliest er nogal eens een topper.
Als je beschikt over voldoende vliegduiven dan kun je makkelijker een gokje wagen en meegeven op deze vluchten. Maar als je in het westen woont en je moet kiezen tussen Villeneuve Sur Lot of Orange dan weet je het wel zeker.

Gr. Frederik

Toch zijn er een 400 tal duiven meer dan vorig jaar ondanks de concurrentie van een internationale vlucht van dezelfde afstand. Niet vergeten dat Bordeaux niet meetelt voor het nationaal kampioenschap, voor diegenen die daar voor spelen tenminste. Meedoen kan je coefficient verbeteren.
Wie ook Orange mag winnen, hij zal er heel fier mogen op zijn met de aangekondigde wind. Streng maar rechtvaardig

Eddy, Het is toch al jaren Orange en Bordeaux op dezelfde datum alleen was het Euroregio en nu Internationaal. En er is toch een groot verschil tussen deze 2 klassiekers alleen de ligging al.
Zo kan men kiezen of je de "rode" of de "zwarte" piste neemt.

Gr. Frederik

Ik vind het kinderachtig dat er op Brive geen jaarlingen worden aangenomen.
zelf heb ik er nu ook 20 jaarse (gedwongen) op Bodeaux mee, maar van mijn part mogen ze hun beschermde Bordeaux steken waar de zon nooit schijnt.

hoeveel oude zijn mee op BORDEAUX Nationaal want ORANGE is voor oude dan ziet u het verschil.

Hallo mannen.

Inderdaad de ligging is voor éénieder cruciaal om te spelen,moest ik net als jij Tony in Broekom-Borgloon wonen dan speel ik ook liever Orange.....maar nog geen 5000 duiven uit een heel land....ik blijf erbij.. afschaffen die handel en verder zouden de makers van de kalender beter "afblijven van oude monumenten" als ze verder kunnen.....moest er in Nederland ééntje het in de kop krijgen van "te spreken" van afschaffen van St-Vincent of Bergerac.....ze voeren hem in een dwangbuis af naar de psychiatrie en je zou er nooit nog iets van horen....
Zijn er onder jullie echt nog spelers die vinden dat er "niet te veel nationaals zijn"???? Graag uw reaktie met uiteraard een degelijke argumentatie.Ik wacht met spanning af.Succes op de vluchten mannen.

Sportieve groeten uit Zedelgem.

Eddy.

Eddy ,
Van mijn part mag er grote kuis in gehouden worden in het aantal nationale vluchten.
En anders toch veel minder inkorflokalen, nu meer lokalen met twee of drie korven wie gaat dat blijven betalen. en het is niet alleen orange é waar de aantallen te min zijn ,zelf je PAU vlucht die je aanhaalt 2338 duiven dit jaar , marseille,tarbes, kom zeg.....zijn aantallen die in sommige verbonden en lokalen op vitesse gehaald worden.
guido

Hoi Guido

Inderdaad en da's de mening van héééél velen hoor maar we prediken in de woestijn hé....zolang elke inrichter "zijn vluchten" wil behouden en er liefst nog eentje bijkrijgt (kassa rinkelt zeker????) dan gaat er NOOIT iets veranderen in Belgen duivenland....inrichters en vervoerders zijn "de baas" en wij de melkkoeien van dienst...........wij kunnen enkel hopen dat er van KBDB zijde eens een frisse wind komt aanwaaien en dat ze "ZELF" inrichter gaan worden....dan gaan de "superwinsten" naar de KBDB gaan en dus in feite terug naar de melker.....en de KBDB is op slag een "zelfbedruipende VZW met toekomst".....
En als er nu eens een vervoerder is die aan een deftige (eerlijke) prijs wil rijden (WYBO dus) dan wordt hij afgeschoten door zijn collega's....(concurrenten)....om de voor de hand liggende redenen..money money.
Ik "verdenk" er WYBO van dat deze voor het seizoen "NIET MET ENVELOPKES" gaat naar de mannekes die het voor het zeggen hebben (of in het Goegebeur geval....HADDEN).....opgeruimd staat netjes......
Ja Guido , in het land der blinden is "Eenoog" nog steeds Koning....hoelang nog?????

Mvg Eddy.

Er bestaat ook nog zo iets als een openbare aanbesteding met een behoorlijk lastenboek en voorwaarden waaraan een duiventransport moet voldoen, zo kan je de prijs voor behoorlijk transportwel kontroleren en voor allemaal het zelfde. -je kan misschien eens een kijkje komen nemen in de Limburg, kunt misschien nog wat van leren.En stoppen met vluchten uit te stellen met mooi en goed weezr om zo de wedstrijden te vervalsen,hoelang moeten we dit nog tolereren misschien ook maar met in het vervolg geen duiven meer te zetten als het niet goed uitkomt,want hier wordt je altijd al benadeeld afstand en de massa de ligging het enige dat hier telt zijn Superieure duiven topklasse

Geachte florian,

Moet ik daaruit concluderen dat in West-en Oost-Vlaanderen duiven van mindere kwaliteit zitten? (Ik zal de laatste zijn om dit te beweren)
In de stelling benadeeld door de afstand spreek jezelf tegen als je in dezelfde zin zegt:" Het enige dat hier telt zijn Superieure duiven topklasse".
Motiveer je stelling......maar,probeer ernstig te blijven.

Bijzondere dank
G.J.

BACK TO BASIC, een deel van de Rhone vluchten zijn erbij gekomen uit onvrede met de vroegere toestanden ivm lossen op tijd/telaat, uitstellen als het niet moet ect...,
maar probleem is zeker niet opgelost en zal nog lang blijven bestaan als KBDB zelf niet de inrichters gaan worden
Guy, in elke provincie zitten goede en nog meer slechte duiven..., mensen moeten eens uitslagen leren lezen, soms schat ik een duif die bv 2° prov vliegt op 500 veel hoger in dan duif die 50° nationaal vliegt op 5000 duiven, want die vliegt mss in haar provincie maar 30° op 500 en in het lokaal de 10° op 80 duiven

en inderdaad, VEEL TE VEEL VLUCHTEN, maarja iedereen wil in vetpot blijven roeren...
een goed systeem zou vlgns mij zijn
voor de halve fond(400<>650 km)
vanaf half mei tot eind juli 1 week provincial/interprovincial of wat dan ook
de week daarop alleen maar 1 nationale vlucht bv Bourges, Argenton,...,verboden om andere vluchten in te richten.
voor Fond + Zware fond -->juni+ July 1vlucht per week,1° week nationale fondvlucht, 2° week internationale fondvlucht,3° week nationale fondvlucht,ect...afsluiten met PERPIGNAN int 1° wknd augustus, er mogen geen ander vluchten ingericht worden boven 700km door anderen, lossen dan 1-maal uit westenlijn, dan 1-maal uit oostenlijn... zou dan ongeveer 5 nationale + 5 internationale vluchten geven
uitgezonderd Barcelona op alles jaarlingen +oude samen vliegen zoals NL
KBDB koopt of huurt met geld promotiefonds wat opleggers+ huurt 1 bekwame weerman in...,
elke vlucht wordt er eens degelijke controle gedaan, want er gebeuren nog steeds zaken die niet kunnen

Goed dat je mij er op wijst dat in elke provincie goei zitten, daar had ik nog niet aan gedacht...
Wie kocht weer Cattrysse destijds?

wijzelf inderdaad, ma cattrysse is ondertussen wel 40 jaar geleden eh...

Klopt is een tijdje geleden. Maar ik denk dat het nog steeds jullie basis is, geen kat kan zonder kruising.
Ik maak van deze gelegenheid gebruik je van harte veel succes te wensen op Barcelona.

eddydhee zeker op Orange hebt u geen 5000duiven hoeveel hebt u dan BORDEAUX OUDE NATIONAAL .groete