Open brief van Jean-Pierre Bogaerts ,
Op 24/09/2008 werd er een provinciale vergadering ingericht om de beslissingen te herbekijken die werden genomen op de vergadering van 27/08/2008. Daar werd door Mijnheer Van Bockstaele , Dardenne en Wees ( 1ste keer aanwezig op een vergadering sinds zijn verkiezing ) van Vlaams-Brabant , De Rijst en De Backer van Oost Vlaanderen, Wuyts, De Winter en Van Elsacker uit Antwerpen en Willem uit West Vlaanderen een nieuwe regeling getroffen over de lossingen op snelheid en halve fond. Die vooral het oostelijke deel van Vlaams-Brabant serieus benadelen, toevallig zijn de 3 mensen uit Brabant komen uit het westelijke deel van Vlaams-Brabant. Opvallend toch. Ook op de halve fond willen ze gaan naar 1 nacht korf, is dit nog halve fond dan ? duiven worden snel ingekorfd , volle vaart naar ginder. Weinig of geen drinken en los. Ik denk dat we onze duiven in een heel andere staat gaan thuiskrijgen dan op 2 nachten korf. Diezelfde 27/08/2008 was er in de namiddag een provinciale vergadering en Mijnheer Wees was ziek. Dus wou de heer Bogaerts terug samenzitten op 24/09/2008 om de lossingen te bespreken. Ander punt op de agenda was de kampioenendag van Vlaams-Brabant die gaat doorgaan op het veld van Oud-Heverlee Leuven op 07/02/2009. Hierover is buiten de zaal nog niks vastgelegd of besproken. Maar er zijn maar 2 mensen komen opdagen, de heren Bogaerts en Van Bockstaele. Terwijl iedereen op 19/09/2008 per mail werd verwittigd. Geen 3de persoon aanwezig dus er kunnen geen beslissingen genomen worden, zo laten we weer de liefhebbers uit oost-brabant in de kou staan. Mijnheer Bogaerts heeft een voorstel klaar om in zones te gaan lossen. Zones zoals op de nationale vluchten voor de halve fond en zware halve fond en op de snelheid deze zones nog eens in 2 splitsten. Want wat opvalt is dat in Limburg en Waals-Brabant volgend jaar geen provinciale lossingen gaan komen maar sectoren zoals vroeger. Ik dacht dat iedereen toch kleine lossingen met weinig duiven wou vermijden in de toekomst.
Ook de uitspraak van Mijnheer De Rijst zit Bogaerts hoog. De Rijst verklaarde enige tijd geleden dat de voetring alles ging bevatten. Ring + chip en de prijs bleef hetzelfde. Nu op 23/09/2008 staat er een nota op de site van de KBDB met de nieuwe ring voor volgend jaar. Een ovale ring met kleine opening voorzien om het inbrengen van de chip die we achteraf dan moeten bijkopen. In het begin moet men er een plastieken vulling insteken omdat als de duif vliegt dit gaatje lawaai met zich meebrengt. Nu gaat men iedereen verplichten om deze vullingen te kopen want anders hebben de duiven 2 grote ringen aan beide kanten, niet makkelijk en zeker geen zicht. Wie kan er nog volgen ?
Ook de controles op antennes is een boeiend onderwerp. Alle provinciale afdelingen werden op de hoogte gebracht door De Rijst dat er controles gingen komen op de juiste plaatsing ervan. De Heer Bogaerts heeft dan op enkele weekends controles gaan uitvoeren. Ongeveer een 25-tal. Op 1 plaats mocht hij op een zondag niet binnen. Hij had wel al gezien dat er op 1 hok zijn antenne buiten lag. Donderdag daarop is er iemand van de provincie Limburg controle gaan doen, die mocht wel binnen maar de antenne lag nog altijd buiten. Men heeft die man dan 1 uur tijd gegeven en dan werd de antenne goedgekeurd. Volgens het reglement werd de inzet van zondag op zijn vluchten verbeurd verklaard. Dat gebeurde niet en de in de zetel van Brabant kreeg men een brief waarin staat dat zijn geld niet verloren gaat omdat er geen klacht is ingediend. Waarom moeten er dan overal controles worden uitgevoerd als eerst de mensen klacht tegen elkaar moeten indienen ? Bogaerts heeft dan zijn fototoestel dat hij gekregen had van de KBDB terug overhandigd en gezegd dat hij geen controles meer uitvoert omdat het toch geen nut heeft. De mensen die manueel klokken ( wel de minderheid maar toch ) zijn al benadeeld en dan is er zelfs geen controle over de plaatsing van de antennes. Waar gaat dit eindigen ?

Reacties
Aanwezigheid van dhr. Wees
Hebt u als eens gevraagd waarom mr. Wees in feite nog niet naar een vergadering heeft geweest. Misschien kan die daar een goede uitleg voor geven.
Lossingsuur en zones
Elke beslissing heeft voor en tegenstanders (bevoordeelden - benadeelden) en daar moet je mijn inziens met leren leven. Je moet toch toegeven dat hoe het er nu aan toe ging dat dit ook niet ideaal was. Alhoewel ik geen Quievrain speel - ik ben wel elke zondag op post om te gaan letten - zijn de wedstrijden op een wip gedaan en heb je "geen duiven zien vliegen". Daarbij komt dat het voor mij - als universitair - een waar kluwen is om te weten wanneer de duiven gelost waren. De huidige beslissing komt tegemoet aan mijn verzuchtingen.
Combiring
Laat me duidelijk zijn dat ik ben voorstander van deze ring. Ik kon ook niet geloven dat dit de zelfde prijs ging zijn met de chip is. Later werd me duidelijk dat er niet goed werd gecommuniceerd. Ik ben blij dat de KBDB besloten heft deze ring algemeen te verspreiden. Ik dien enkel nog een chipje te kopen. De vullingen kan je later ook nog hergebruiken.
1 nacht korf
Uiteindelijk ... slechts 1 nacht korf. Daar heeft iedereen voordeel aan:
- lagere kosten voor transport (dus blijft het voor liefhebber op termijn goedkoper)
- duiven zien minder af: in de korven worden de ziekten opgedaan
- ...
Controles
Als de politie me betrapt op verkeerd parkeren ... dan heb ik liever ook geen boete maar een tweede kans.
Mr. Bogaerts, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je een "vat frustratie" bent. De beste stuurlui staan aan wal. Waarom ben jij dan geen mandataris geworden? Iedereen kon zich toch kandidaat stellen.
Ik vind dat het huidige KBDB-bestuur roeit met de riemen die zij hebben. Het zijn mensen zoals jij en ik .. geen übermensch. Zij hebben ook hun kantjes. Wat tolerantie zou ons veel verder helpen.
Lossingsuur + zones
Het is een feit dat je niet voor iedereen kan goed doen maar na alles wat ik lees en hoor is het huidig voorstel toch niet wat de meerderheid van liefhebbers had verwacht of gewild.
Ofwel schaft men provincies af en werkt me nationaal iets uit met zones ofwel werkt me per provincie en daar alles gelijk voor de wet.
1nacht korf
Buiten het feit dat het kostenbesparend kan zijn totaal niet akkoord met u Johan. Pas op ik vind ook dat men moet streven naar een goedkopere sport maar dan kan men veel andere manieren uitwerken die wel diervriendelijk zijn.
Aangezien het late uur van vertrek in volle vaart naar ginder. Duiven goed geschut en zonder iets de lucht in is niet echt diervriendelijk.
100% waar dat duiven van 500km veel beter thuiskomen dan duiven van 350 met 1 nacht korf. Kan je me soms uitleggen waarom het reeds gebeurt is dat alles los was om 7u en een bepaalde verzender dan pas om 8u30 lost. Gewoon niet op tijd daar.
Johan,
volledig met u eens dat we tollerantie en geloof moeten hebben in de nieuwe bestuursploeg.
Maar zoals steeds is er een maar!
Als mijn baas me zegt een businessplan op te stellen, een besparing door te voeren, targets oplegt met deadlines dan kan ik ervoor zorgen dat ik tegen de deadline resultaat heb.
Wij als liefhebbers zien dat er gewerkt wordt en dat er iets leeft maar wat willen we echt zien!?
RESULTAAT
VB:
afschaffing radio = besparing
Fijn maar dan neem je een traditie + een handig iets weg en dan wil ik wel weten welke toegevoegde waarde we met deze besparing krijgen of waar deze besparing terugvloeit naar de leden.
Geef die mensen de tijd maar we moeten wel resultaat zien!
beste johan
Heeft u al ooit vluchten gespeeld van 350 km met 30° warmte en 1 nacht korf ??
Wel ik kan u zeggen uit ervaring,dat is dieren mishandeling daar is wel 1 groot voordeel aan; ze vliegen of duiken binnen
mvg
100% mee eens
Hier komen de duiven van de hafo frisser thuis (1 nacht mand) dan die van Noyon. Als die bij u thuis komen en in de drinkpot duiken,zou ik toch eens met de convoyeur gaan praten. Inkorven gebeurt hier tot 19.00 uur, de convoyeur begint dan de duiven op te halen en heeft hij al de tijd om zijn werk naar behoren uit te voeren. Ik ben het eens met Johan.
Hafo met 1 nacht korf,bij warm weer ze vliegen naar de drinkpot bij de thuiskomst.Dierenmishandeling wordt gezegt.
Snelheid met 1 nacht korf,ze vliegen ook naar de drinkpot.Ook dierenmishandeling ?????
Hafo met 2 nachten korf,ze vliegen ook naar de drinkpot.Ook dierenmishandeling !!!!!!. Is pas dierenmishandeling.Ze rijden naar de losplaats de vrijdagnamiddag op het heetst v/d dag. Als je iedere week hafo moet spelen met dezelfde duiven met 2 nachten korf,hou dat maar eens 3 maanden vol ???. Met 1 nacht korf heb je 6 dagen om ze klaar te krijgen,en met 2 nachten maar 5 dagen.Is er dan nog een uitgestelde lossing,dan heb je maar 4dagen meer.Probeer het maar eens. Dat ze bij een nacht korf s' nachts over en weer geschud worden en geen rust zouden hebben is dikke zever, dat is bij de snelheid ook zo,en de prijzen zijn ook op 5' af. Chateauroux 543 km op donderdag korven is o.k.Maar nanteuil 283 km ook op donderdag is ABNORMAAL in deze tijd.Geef mij maar 1 nacht korf op de hafo.Dat is pas DIERVRIENDELIJK. GR.
Dacht dat we het hadden over halve fond en niet over snelheid !
beste,Ik spreek hier over HAFO,en dat is hier bij ons halve fond. gr.
Isidoor
Vind u het normaal,dat wij jaren liefhebbers zijn en mekaar niet verstaan.We pissen in mekaars hof en begrijpen mekaar niet.U spreekt van hafo waar ik vetesse onder versta.
Isidoor,als ge met duivinne speeld kunt u een 8 tal weken aan 1 stuk 450 km en meer spelen,ik druk me eigen uit in km want anders gaan we toch mekaar niet verstaan.
mvg
Beste Paul, ik versta u maar al tegoed,maar bij mij gaat het er om dat een vlucht van 283 km,noem het snelheid of halve fond gelijk je zelf wil,dat het niet kan dat de duiven daarvoor 2 nachten korf moeten doen.Dit vind ik ABNORNAAL in deze moderne tijd. Ik zeg wel IK. Iemand anders moet voor mij er niet mee akkoord zijn. mgv.
Beste,
283km is nu net limiet wat hafo betreft maar de meeste vluchten zijn toch zo om en bij de 350km vogelvlucht.
Awel ik ga je vertellen ik ben nu net dit weekend naar regio Marne La valee gereden. Is dan ook1 van de kortere afstanden op de hafo en zonder drukte zet je daar met een wagen al een dikke 3u op. De anderen liggen dan ook iets verder en met een vrachtwagen en verplichte rusttijden (als die er al zijn) schat ik toch makkelijk tussen de 4 à 6 uur onderweg. Als je ziet waar ik bv de vrijdag inkorf dat is de eerste laadplaats voor de ophaling en dit rond 20u à 20.30u. Dan nog van het ene lokaal naar het andere rijden, op de verzamelplaats alles mooi op de vrachtwagen stapellen, dan kan ik me moeilijk inbeelden dat dat ze in het beste geval voor 23u à 24u weg zijn. Neem daar dan bij dat ze toch minimum 4 uur onderweg zijn zonder wachttijden maar ik veronderstel en ik zeg wel veronderstel dat het al makkelijk een uur of 5à 6 is.
Dit wil dus zeggen dat die daar dan in de vroege morgen toekomen.
Neem daar bij dat in de voor België uitzonderlijk echte warme dagen waar het dan ook dikwijls laf is me niet gaat vertellen dat deze vrachtwagens heel de dag in de schaduw hebben gestaan ze in een warme vrachtwagen worden gestoken, de afkoeling niet extreem zal zijn ook al staat het achter open, ze dan toekomen in de morgen soms al wt later door omstandigeheden en ze dan zonder drinken de lucht worden ingestuurd dit diervriendelijk is.
Ik speel zowel vluchten met 2 en 1 dag korf en stel bij warm weer volgend vast:
Duif A week 1 : 350km, 1 nacht korf, warme omstandigheden en duif komt enorm dorstig thuis.
Zelde duif A week 2: 460km, 2 nachten korf, zelfde warme omstandigheden en duif komt zo fris als je maar kan inbeelden thuis.
Dus wat is hier het besluit van?
1. duif was week 1 niet gezond
2. duif heeft betere verzorging gehad week 2
Ik zou zeggen tot half juni 1 nacht korf ok, van half juni verplicht 2 nachten korf.
Het klimaat in onze streken is nu eenmaal zo als we warmte krijgen dat het meestal erg drukkend wordt en op deze momenten vind ik het niet verantwoord. Dus moeten we het risico uitsluiten of andere maatregelen treffen!
Maar zoals je aanhaalde ieder zijn mening!
Alleen lijkt alles zo te vanzelfsprekend maar als je dan eens een trajekt zelf aflegt met de wagen wat deze beestjes moeten doen dan hebben wij toch allemaal makkelijk spreken van dat doet er niks aan etc...
Dan vergelijk ik met een mens die bv wielertoerist is:
Ge rijd als pasagier een groot deel van de nacht naar een lokatie, komt toe, een slokje, even bene strekken en dan een paar uur fietsen. (en geen 2 u=vitesse maar een uur of 4=hafo)
OF
Ge rijd als pasagier een groot deel van de nacht naar een lokatie, komt toe en eerste dag bekom je van de reis en de dag erop ga je fietsen.
Wanneer ga je je het meest comfortabel voelen?
Jef,
Om hoe laat worden de duiven bij jullie van Noyon ingemand?
Tot verleden jaar was het hier ook zo dat de duiven van Noyon niet fris naar huis toekwamen maar sinds dit jaar is dat niet niet meer zo omdat ze gelijktijdig met de duiven voor Quievrain werden ingemand,'s avonds dus en andere jaren werden ze vanaf 10.00 ingemand.
Ik ben al mee geweest met de vrachtwagens, voor dat ik terug met de duiven begon (twee jaar terug).
Ik kan natuurlijk niet getuigen voor de andere begeleiders, maar bij Lathouwers kregen de duifjes 's nachts al drinken, voor dat we op de lossingsplaats Dourdan (+/- 350 km) toe kwamen. Dit gebeurde onder de lichten van van een benzinestation. Er werd daar een half uur gepauzeerd.
Soms werden er ook korven van de ene vrachtwagen op de andere overgeladen. Dit was in hoofdzaak op het einde van het seizoen wanneer er minder duiven zijn en dat niet alle vrachtwagens volledig (of toch bijna) geladen waren.
Eens toegekomen op de lossingsplaats werden de duiven opnieuw van drinken voorzien en er werd goed verlucht ...
Wij sliepen dan tot het tijd was om te lossen, want we waren inderdaad een hele nacht onderweg geweest.
Wij korven Dourdan in op vrijdagavond ... lossing is op zaterdagmorgen.
Van 15.00-tot 16.00 uur
Ingezonden bericht Mr Nolmans Tienen
KBDB of de dictatuur van een bananenrepubliek.
De democratisering van onze nationale duivenbond of misschien beter de geboorte van een nieuwe bananenrepubliek.
Het eerste democratisch verkozen bestuur van de KBDB zou onder leiding van dhr. De Rijst een nieuwe wind laten waaien door de gangen van de Livornostraat. Deze nieuwe wind begint echter langzaam enkele kwalijke geurtjes mee te dragen. Misschien hebben ze iets te maken met de aankoop van het mortuarium in Halle. Hopelijk is even doorluchten voldoende om de boel op te frissen, ik vrees er echter voor het ergste.
Een beperkt vriendenclubje uit Oost-Vlaanderen, Antwerpen en Vlaams-Brabant achten de tijd rijp om definitief de macht te grijpen. Op 25 oktober dienen de statuten gewijzigd te worden en wel zodanig dat vanaf deze dag alle macht in handen komt van de verschillende provinciale bestuursraden. In Vlaams-Brabant betekent dit alle macht in handen van de voorzitter, dhr. Vanbockstaele.
Waar gaat het over?
Onder impuls van de heren De Rijst, Vanbockstaele en Wuyts wenst men de statuten zodanig aan te passen dat afspraakjes die zij bij kaarslicht gemaakt hebben door de algemene vergaderingen van hun afdelingen niet meer kunnen geamendeerd worden. Dit betekent met ander woorden, ze eigenen zich de absolute macht toe. Het is voldoende dat ze ergens met twee gaan samen zitten, één of ander duister plannetje bedenken en dit in de vorm van een akkoord gieten om het bindend te maken voor gans hun afdeling. Indien de nationale algemene vergadering dit voorstel op 25 oktober aanstaande aanvaardt vraag ik mij oprecht af waar met de zogeroemde democratie, waarvan de heer De Rijst zich toch als vaandeldrager profileerde, naar toe is? Met een bang hart wacht ik de volgende algemene vergaderingen af, misschien wordt bij één dezer gelegenheden de duur van de mandaten aangepast en mogelijks op 10 of 15 jaar gebracht, gewoon om de verworven macht te consolideren. Het begint verdacht veel te lijken op het ontstaan van een Zuid-Amerikaanse bananenrepubliek.
Natuurlijk zullen ze zich weren en argumenteren dat interprovinciale maatregelen of belangen, belangrijker zijn dan lokale of provinciale. Hier gaat het echter niet over, het gaat enkel over het feit dat men de “macht” tracht te concentreren bij enkele personen en dit zonder overleg met de basis. In dergelijke situaties is alles mogelijk. Door deze wijziging hebben de algemene vergaderingen van de afdelingen, het enige platform waar de basis nog kan meespreken, geen enkele zin meer. Men kan als het ware met de ellebogen voelen dat verkeerd loopt met de democratie binnen onze KBDB. Men kan enkel hopen dat er voldoende mandatarissen hun democratisch buikgevoel laten meespelen waardoor deze dictatoriale machtsgreep niet slaagt.
Vlaams-Brabant was in het verleden niet steeds een typevoorbeeld van “goed bestuur”. Als verzachtende omstandigheid kan men echter aanvoeren dat Vlaams-Brabant geografisch de moeilijkste positie inneemt. Onze afdeling grenst aan maar liefst zes andere (Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Limburg, Luik en Henegouwen), daarenboven wordt ze door twee vluchtlijnen opgesplitst. Men zou voor minder discussiëren.
Hoe het momenteel in Vlaams-Brabant loopt tart elke verbeelding. Een korte balans van het eerste jaar democratie, het is om te huilen. Een overzicht in vogelvlucht.
Eind 2007 werden de stemmen geteld en het resultaat werd voorgesteld, een volledig nieuwe bestuursploeg zou de kar gaan duwen. De heren Vanbockstaele, Wees, Bex, Dardenne en Bogaerts moeten onze afdeling leiden. Enkel dhr. Dardenne had in het verleden al eens meegedraaid, een gebrek aan ervaring lijkt een enorme handicap te worden.
Van bij de aanvang liep het al verkeerd, de vraag van de heer Bex om de vergaderingen zo veel mogelijk op woensdagnamiddag, hij is voltijds onderwijzer, te houden wordt stelselmatig genegeerd, met het gevolg dat hij zich meermaals moet verontschuldigen. Al ene lastige is hiermee monddood gemaakt. Een aantal beloftevolle ideeën krijgen gewoonweg geen kans. Bij de verdeling van de mandaten had Jan gevraagd om vooraleer men de mandaten verdeelde even te overleggen en de mandaten zo te verdelen dat de afdeling het best zou vertegenwoordigd zijn in de verschillende commissies. Als beloning werd hij buitenspel gezet, diegene met de hoogste score werd overal buiten gehouden.
Een volgend probleem is de heer Wees, secretaris-verslaggever, hij is tijdens de afgelopen 11 maanden slechts drie maal aanwezig geweest. Een eerste maal eind 2007 om zich te laten installeren, een tweede maal op 28 augustus in Zele om het akkoord met Oost-Vlaanderen en Antwerpen te onderschrijven en een derde maal vorige week omdat er dringend één of ander bankdocument moest ondertekend worden. Elke andere keer was hij afwezig. Natuurlijk heeft hij een geldig excuus, zijn zieke vader heeft constant zijn zorgen nodig. Zijn opoffering is lovenswaardig, aan de andere kant de vader was reeds ziek lang voor de verkiezingen, vanaf het moment dat hij zijn kandidatuur stelde wist hij reeds dat hij niet normaal zou kunnen zetelen.
Ook de heer Dardenne, ondervoorzitter, heeft zo zijn privé problemen. Hij is eveneens vaak afwezig en indien hij al komt is het meestal als de vergadering al voor een stuk gelopen is. Hij is iets meer aanwezig dan de heer Wees maar toch onvoldoende om deugdelijk te kunnen besturen.
Barcelona-winnaar Bogaerts, simpel en recht voor de raap, heeft zich al een hoop miserie op de hals gehaald. Onbezonnen en zonder enige bestuurservaring is hij in het spreekwoordelijke water gedoken. Soms merkt hij te laat op dat hij eigenlijk niet zo goed kan zwemmen met alle gevolgen van dien. Lovenswaardig is echter wel dat hij op elke vergadering waarvoor uitgenodigd aanwezig was.
Voorzitter Vanbockstaele, zit erg comfortabel in zijn dictatoriale zetel. Vriend De Rijst heeft het nodige lobby-werk verricht om hem te installeren. Hij is er in geslaagd om Vlaams-Brabant alleen te besturen. Waar zou hij ook oppositie krijgen? Wees en Dardenne zijn er haast nooit. Bex wordt buiten gehouden door de dag en tijd van de vergaderingen zodanig te plannen op momenten dat hij in zijn klas staat. De enige luis in de pels is Bogaerts die indien uitgenodigd altijd aanwezig is. En tussen Bogaerts en zijn voorzitter botert het blijkbaar ook niet zo goed.
Vlaams-Brabant, het lijkt meer op de kolderbrigade.
Voorwaar een belachelijke situatie, een afdeling met 5 mandaten zit meestal te vergaderen met twee man, die het vaak oneens zijn. Voorzitter Vanbockstaele heeft als voordeel dat hij telkens een volmacht van de afwezige Dardenne of Wees te voorschijn tovert waardoor elke stemming uitdraait op 2 tegen 1. Democratie op zijn kleinst.
Blijkbaar werden deze wantoestanden reeds aangeklaagd bij het nationale bestuur, bij deze gelegenheid was de heer Vanbockstaele een gedreven pleitbezorger voor zijn vrienden Dardenne en Wees. Zij kunnen het niet verhelpen dat ze zo vaak afwezig zijn, ze zijn beide zeer zwaar door het noodlot getroffen. Het mag hard klinken maar daar hebben de duivenliefhebbers geen boodschap aan, zij vragen een volwaardige vertegenwoordiging. De familiale omstandigheden die hun normale functie verhinderen waren al reeds aanwezig van voor de verkiezingen, ze waren dus beide vooraf op de hoogte dat ze hun taak niet naar behoren zouden kunnen uitvoeren.
In het belang van de afdeling Vlaams-Brabant kunnen we enkel vragen dat de heren Wees en Dardenne afstand doen van hun mandaat, ze zijn blijkbaar niet in de mogelijkheid het naar behoren uit te voeren. Ze kunnen in het belang van de duivensport in onze regio beter een stapje opzij zetten en mensen met meer tijd en inzet een kans geven. Onze Vlaams-Brabantse duivensport verdient dit.
Francis Nolmans.
Francis,
Ik ken Jan Bex al van toen we samen in het jeugdbestuur zaten van Vlaams Brabant. Hij had toen geen goed woord over het toenmalige bestuur en hij stond daar niet in alleen. Ik ben er ook van overtuigd dat Jan een belangrijke bijdrage had / zou kunnen leveren voor de duivensport in Vlaams Brabant. Maar hij heeft zijn democratisch verkozen collega's niet hiervan kunnen overtuigen.
Ik zie je kritiek geven op ... in hoofdzaak personen. Je speelt niet de bal, maar de persoon. Maar kan je me nu eens duidelijk maken wat doen die huidige bestuursploeg dan zo slecht? Ik heb ze alleen nog maar goede dingen zien doen.
- vereenvoudigde lossingsuren
- kosten besparen (zelfs ten koste van heilige huisjes)
- combiring
- verbetering en centralisatie van huisvesting
Die achterkamertjespolitiek is hun goed recht. Zij hebben een mandaat gekregen van de liefhebbers om de KBDB te besturen. Zij moeten geen algemene goedkeuring krijgen (staat niet in de statuten) van de leden. Als de leden vinden dat dit niet kan, dan moeten de statuten maar aangepast worden. Alleen ben ik ervan overtuigd dat dit niet de juiste keuze is: het zou leiden tot immobilisme. En dat is nu wat wij hier in België juist niet nodig hebben. Beter een beslissing ... dan geen beslissing.
Gisteren heeft "het schrikbewind" blijkbaar een provinciale lossing op de Vitesse voor Vlaams Brabant goedgekeurd (zelfs met Antwerpse en Oostvlaamse duiven incl.).
We zullen "een paar" ringskes meer moeten kopen vrees ik, of is dit misschien de bedoeling om de prijsdaling van de ringen te recupereren.
Oplossing: Uw piepers inkorven in Zuid Limburg totdat ze voldoende ervaring hebben opgedaan?