DUBBELING DUIVINNEN :
In navolging van de nationale beslissing en gevolggevend aan de enquête die gehouden werd bij gelegenheid van de algemene provinciale vergadering, beslisten de leden van het provinciaal comité van Antwerpen dat alle dubbelingen van duivinnen op alle niveau's (snelheid - hafo ) worden afgeschaft in de provincie Antwerpen.
De duivinnen zullen dus enkel kunnen deelnemen in de hoofdprijskamp van de oude of jaarse duiven.
(beslissing prov.comité dd. 17/1/06)
PROVINCIALE KAMPIOENENDAG 2006
Het provinciaal comité laat weten dat de provinciale dag dit jaar zal plaatsvinden op ZATERDAG 18 NOVEMBER 2006 in het Aldhem Hotel te
Grobbendonk.
Dit naar aanleiding van de OLYMPIADE die tijdens het laatste weekend van januari 2007 in België (Oostende) zal plaatsvinden.
De verenigingen die zich kandidaat wensen te stellen voor de mede-organisatie van de Algemene Provinciale Vergadering die plaats moet vinden op zaterdag 2 december 2006, kunnen deze kandidatuur indien uiterlijk vóór 15 JANUARI 2006."
Kampioenenviering 4.2.06

Reacties
Provincie Antwerpen speelt nog 1 snelheidsvlucht per weekend vanaf 2007.
Ik ga mijn duivenbestand terug brengen van 40 naar 15.
Waarom zou ik nog zoveel tijd in mijn hobby steken voor 's zondags 10' plezier. Zo zullen er nog volgen ,buiten diegene die dit voelden aankomen en al eerder gestopt zijn.
Ze breken het spel meer en meer af, ipv op te bouwen.
Jef, dit is in Limburg al 35 jaar en dat gaat ook.
Jef,
Een zeer moedige beslissing vind ik, alhoewel er niets te stemmen was heeft men toch deze vraag gesteld bij ons in de vereniging en niemandwas er tegen. Dit zou nog maar een tussenstap zijn, uiteindelijk wil men alles zaterdags laten doorgaan.
weekeind 1 snelheisvlucht.
wat gaat er gebeuren met de bonden die snelheidsvlucht inkorfde voor belgie en andere bond in zelfde lokaal die inkorfde voor snelheidsvlucht
frankrijk. twee verschillende besturen.tzal weer leuk worden.
zelf vind ik dat dit het duivensport ten goede komt.
maar iemand die gans zijn leven belgievluchten speelde en nu frankrijks vluchten (verdubbeling van afstand en meer ). die gaan toch moeten aanpassen. wedunaars die niet verder geweest zijn dan 80 km nu 190 km
we zullen zien.
Inderdaad Jos, het is daarom dat Jef van Sweefelt(die zal je wel gekend hebben zeker) er kop nog staart van kon maken,waarom dit in Antwerpen wel ging en in Limburg niet.
Krol, wij hoefden niet te stemmen,de beslissingen waren toch al genomen.Als men de zondag vrij wil hebben, moeten men maar overschakelen op halve fond. De vitesse zo afbreken is de duivensport helemaal naar de kl***n helpen.
Guido, waarschijnlijk omdat het u als zelfstandige het best uitkomt.
Jef het heeft met zelfstandig zijn niets te maken,duivenspel komt mij steeds slecht uit.
maar nu is er mischien de mogelijkheid om een deel overtollige bonden te schrappen.
en meer duiven op zelfde spel.
ben wel benieuwd naar duiven die nooit de honderd km overschreden hebben en nu naar 200km moeten.
jef,hoe kunt u daar nu tegen zijn?hebt u zoveel luxse dat u overal kan spelen met vele duiven in de uitslag?of behoord u ook tot de liefhebbers die alleen maar eerste prijzen willen tussen 100 duiven want daar gaat het toch om dacht ik het aantal in ere houden op de uitslag .Help me als ik verkeerd begrepen heb.
mvg
jef,hoe kunt u daar nu tegen zijn?hebt u zoveel luxse dat u overal kan spelen met vele duiven in de uitslag?of behoord u ook tot de liefhebbers die alleen maar eerste prijzen willen tussen 100 duiven want daar gaat het toch om dacht ik het aantal in ere houden op de uitslag .Help me als ik verkeerd begrepen heb.
mvg
Ik zie alleen niet goed in waarom ze vitesse op zaterdag willen spelen, dat is toch een zondagvoormiddagsport.
Neen Paul, deze luxe wil ik niet hebben. Normaal een 8 à 10-tal duiven op Quievrain en 4 tot 8 duiven op Noyon. En eerste prijzen pakken, dat lukt soms 1 maal in de 10 à 20 jaar.Nu met E.C.zeker niet meer. Voor mij blijft het een hobby. En voor het aantal duiven die in de wedstrijd vliegen hier in het samenspel,zal ik je misschien doen watertanden:
Quievrain oude duiven: 23/04/06 ... 1265 ----- 30/04/06 ... 848 -----08/05/06 ... 977 ---- 14/05/06 ... 791
Quievrain Jaarse duiven: 23/04/06 1686 ---- 30/04/06 1213 -----08/05/06 1375 ---- 14/05/06 1141
Quievrain jongen: 05/06/06 1368 --- 11/06/06 3761 ---- 18/06/06 3209 ---25/06/06 2971------ 02/07/06 3279.
Op Noyon ~ 1/3 tot 3/5 van deze aantallen.
Voor mij blijft het een afbraakstrategie.
Zo is dat Eric. En dan kiezen ze nog voor Noyon,dikwijls minder goed weer,los om 9 uur en arriveren rond 12 uur. Daarmee hebben ze een uitvlucht voor volgend jaar alles op zaterdag te laten vliegen. Dan heeft mijnheer de tijd om aan de wensen van mevrouw,die baas is, te voldoen.
Voor mij mogen zulke mensen gaan vissen,kunnen ze gaan vissen als ze tijd hebben,en thuis zijn als de baas roept.
Misschien een keer veranderen en op zaterdag gaan spelen, het is niet zo van dit is altijd zo gegaan dus moet het op deze manier verder gaan.
De duivensport veranderd dus ook de vluchten zullen gaan veranderen.
Jeroen,
het is niet omdat werkende mensen (die vaak vrijdag laat, of zelfs op zaterdag moeten werken) een minderheid vormen in de duivensport dat men ze nog meer moet benadelen door enkel op zaterdag te spelen.
dit zal eerder leden kosten dan het overschakelen op één vlucht of een iets verdere afstand.
eric,
Wij vliegen het hele seizoen op zaterdag. Hier is dus geen keus om op zondag te kunnen vliegen.
Dit voor zowel de vitesse, midfond, dagfond, meerdaagse fond, jongen en natoer.
Het is dus maar net wat je gewend bent.