A A A
8 replies [Laatste bericht]
profile picture
Laatst gezien: 6 dagen 21 uren geleden
1055 posts sinds 07/12/2003

Vandaag om 08u00 409 duiven gelost in Tours, de winnaar is een Nederlander. De combinatie Timmermans-Brands, de welke meteen ook de beste was over de drie asduifvluchten. Hiermee winnen ze 25.000 € aan prijzengeld voor de eerste prijs, 8.000 € aan prijzengeld voor het winnen van de asduifcompetitie en de duif werd verkocht op de verkoping voor 20.000 €, waarvan 50% naar de eigenaar gaat. Het broodje is dus gebakken voor deze combinatie met in totaal 43.000 € op de teller. De afstamming van deze duif is voornamelijk Koopman.

Vervolgens eerste Belg op de tweede plaats: Bricon Loft, eigenaar: Baetens Willy. Daarna Boffin Georges en op de vierde plaats Matterne Steve uit eigen regio.

Prachtig evenement, prima organisatie. Alléén het verloop van de vlucht vond ik slecht. Om 19u22 slecht 135 duiven thuis, als de eerste duif rond 14u16 de valplank raakte.

Toch een prachtige dag beleefte met onze vriendengroep uit Geetbets en de verbroedering met de liefhebbers Menten, Tournelle, Vanlint, Matterne en Donders.

Ook vond ik het fijn Frederik Leliaert tegen het lijf te lopen en er een korte babbel mee te slaan...
Wie weet doen we volgend jaar ook wel mee met een tweetal duifjes... Zien wat Thailand Grand Prix 2009 brengt in december Smile

Reacties

profile picture
Laatst gezien: 11 uren 4 minuten geleden
1318 posts sinds 29/05/2003

Ook best wel een aangename dag doorgebracht daar in Nevele, doch wanneer er ongeveer een vijventwintig duiven aangekomen waren en P.Severs aan zijn nummers begon werden niet alleen de buitenlettende toeschouwers wat informatie betrof in de kou gelaten maar ook de nog aankomende duiven waar men geen moeite meer deed om deze binnen te krijgen met als resultaat dat bijna al de duiven minutenlang op het dak bleven zitten of liggen,.......... en ik maar zorgen dat mijn antennes binnen liggen en mijn duiven niet meer kunnen opvliegen na geklokt te zijn, daar was het wel even anders.

profile picture
Laatst gezien: 7 minuten 6 seconden geleden
419 posts sinds 06/12/2006
Categorie: Fond

welke snelheid doet de eerste duif?

profile picture
Laatst gezien: 11 uren 4 minuten geleden
1318 posts sinds 29/05/2003

thepigeonattack wrote:
welke snelheid doet de eerste duif?

Ik dacht zo rond de 1200 m

profile picture

Om exact te zijn om en bij de 1257 mpm. (afgerond) 377 vliegminuten op 460 km.

profile picture
Laatst gezien: 2 weken 11 uren geleden
1626 posts sinds 02/10/2003

Ben er ook even geweest...
.
De sfeer errond vind ik best te pruimen, maar moest ik zo met de duiven moeten spelen ik klop mijn hok direct toe Confused Laughing
Sorry maar al die one loft races lijken me eerder een afvallingskoers dan een ware wedstrijd.
.
groeten

profile picture
Laatst gezien: 23 weken 3 dagen geleden
2 posts sinds 22/08/2009

Weet er iemand wanneer deze duiven worden verkocht?

profile picture

Binnen een paar weken denk ik op de site van Herbots. Je kan meer info vragen aan Jo Herbots. die zal u wel verder helpen...

profile picture
Laatst gezien: 23 weken 3 dagen geleden
2 posts sinds 22/08/2009

Oké, bedankt!