Ingezonden bericht :
Beste,
Graag had ik jullie het volgende gemeld.
Dit seizoen speel ik de provinciale vluchten Oost-Vlaanderen in de maatschappij De Vrijheid in Ophasselt. Hier zijn geen aanmeldingen voor provinciale vluchten vereist. Op de vlucht Vierzon van 31 juli ll. speelde ik voor het eerst in de maatschappij "Eerlijk duurt langst" te Moerbeke. Ik had 4 jonge en 1 jaarling ingekorfd met de volgende constataties 12u55.41(2de afgegeven jong) 12u57.24(1ste afgegeven jong) en 13u00.53(jaarling) Dit was
de eerste en tweede prijs bij de jonge van 171 duiven en vierde van 101 jaaarlingen.
Diezelfde zaterdag om 15u33 belt de voorzitter de heer Pierre De Rijst mij om te melden dat er klacht is van de heer De Munter Adrien en zonen omdat ik niet telefonisch had aangemeld binnen de voorziene tijd.
Ik had geen weet dat er in de maatschappij te Moerbeke moest worden aangemeld (maw er zijn dus verschillende regelmenteringen voor eenzelfde vucht) Ik had
geen circulaire ontvangen, bij de inkorving werd er noch door de personen aan de inschrijvingstafel noch aan de inkorvingstafel mij daarop gewezen alsook in het lokaal zelf was er hierover geen enkele publicaie.
Resultaat : geld en prijzen werden mj ontnomen.
Geef mij dan ook één geldige reden waaom ik dit niet zou gedaan hebben
indien ik correct was geïnformeerd ?
Met sportieve groeten,
Johan De Geyter

Comments
Johan , laat dan alle duiven van Ophasselt uit de wedstrijd nemen... Als daar niemand heeft aangemeld en het wel moet , een zien wat ze dan gaan doen .......
moerbeke behoord tot FCD en daar staat duidelijk in programmaboekje , op halve fond (vierzon )eerst gekomen duif aanmelden van elke categorie binnen de tien min . en als men derde van duiven thuis heeft.
is trouwens nationaal geldend sportregelment.
vind het spijtige zaak voor jou .
maar zoals hierboven aangegeven is er oplossing ..
laat de duiven allen van ophasselt uit de wdstrijd nemen als er daar niet aangemeld is ; kan tot donderdag normaal.
zie klachten .
sportieve groeten
guido
Guido,
Dan worden al die melkers van Ophasselt wel gestraft terwijl ze er eigenlijk geen schuld aan hebben. Als het bestuur van Ophasselt zegt aan hun leden dat ze niet hoeven aan te melden (en dan waarschijnlijk ook niemand aan de telefoon zet ginder) dan zijn zij de enige schuldigen.
Heel jammer voor De Geyter maar er zal niets aan te doen zijn. De morele winnaar herinnert men zich binnen enkele weken niet meer, spijtig . . .
Kristof,
Het is niet de bedoeling van melkers te straffen, maar gewoon laten zien dat de regelmenten voor ieder het zelfde moeten zijn en toegepast dienen te worden, want ieder die deelgenomen heeft kan nu klacht indienen tegen de melkers die niet aangemeld hebben . nergens is er schrijven van de hoofdinrichter dat er niet diende aangemeld te worden .
Wou het enkel maar laten weten voor Johan dat hij drukkingsmiddel heeft !!!!! Ze zullen hem dan toch niet uit de hoofduitslag kunnen houden als ze de andere niet aangemelde er wel laten in staan !!!!!!!!!
Guido
Jullie veronderstellen hier dat niemand in dat lokaal z'n duiven telefonisch heeft aangemeld ... maar als ik het relaas van dhr De Geyter lees, dan maak ik daaruit op dat de andere leden hun duiven wel telefonisch hebben aangemeld, maar dat hij dat niet heeft gedaan omdat hij niet wist dat hij z'n duiven in dat lokaal telefonisch moest aanmelden ... in z'n "eigen" lokaal hoefde hij dat immers nooit te doen.
lezen é ..............Operations .....
Hier werd niets veronderstelt .
Er staat duidelijk dat Johan en medespelers in lokaal ophasselt geen duiven op de vluchten dienden aan te melden.
Wat volgens de regelmenten van de hoofdinrichter wel zou moeten .
Komt Johan in Lokaal van de president en daar gelden plots die regelmenten wel .
dus twee maten en gewichten .
wat niet kan dat de hoofdinrichter van de wedstrijd vierzon dus dit toelaat ofwel al degene die niet aangemeld hebben in welk lokaal dan ook eruit of iederéén klasseren .
Guido
Johan De Geyter bewijst nogmaals dat hij een grote kampioen is .Steeds kopprijzen en ALTIJD met de kleine
mand.De Munter en zonen tonen zich hier toch heel kleine
kampioenen.
dwarskijer.
wil hier niemand beoordelen , maar de regelmenten zijn toch overal de zelfde , Weet niet wat Johan anders speelt maar als hij ander lokaal opzoekt zal hij wel zijn reden voor hebben.grote mand of kleine mand goed of slecht spelen wat maakt dat uit .
maar elke bond die deelneemt aan samenspel , moet dezelfde regelmenten hanteren, doen ze niet in ophasselt blijkbaar. wat er in moerbeke gebeurt is regelmentair juist.
hier is Ophasselt in de fout ;; DUS ZAL WEL GEVOLGEN HEBBEN. Of gaat de president doen alsof zij neus boedt nu hij zelf betrokken partij . uitsluiting in zijn lokaal en op andere toelaten .....
guido
Als de overkoepelende organisatie FVOV toelaat dat Ophasselt zonder aanmeldingen speelt en zij bijgevolg ook nooit aanmeldingen krijgen van dit lokaal kunnen ze dat toch moeilijk in een ander lokaal eisen.Niet Ophasselt gaat in de fout maar wel de FVOV wegens twee maten en twee gewichten.
Toch even toevoegen dat niet enkel die ene persoon/tandem klacht indiende.
Ingezonden bericht :
Beste
Daarnet heb ik op het forum gelezen dat er in Moerbeke duiven uit de uitslag genomen zijn door het niet aanmelden of te laat tijdig aanmelden van de duiven. En dit na een klacht van A.de Munter.Wel nu is er bij ons zaterdag het zelfde bij ons gebeurd. De duiven van Luc Verhaegen (Mandataris van de KBDB) waren ook veel te laat aangemeld. Hierop is van enkele melkers klacht ingediend, maar hier zonder gevolg. Is dit omdat het een mandataris is of spreken we in Moerbeke van vriendjes politiek.
Mvg
igddr
Peter,
Heb jij dan ook die 'klacht' ondertekend?Ik denk het niet.
Wat een zinloze opmerking.Natuurlijk zal de tandem De Munter nog wat medestanders gevonden hebben in 'hun' lokaal .Onder het motto'samen sterk' hebben ze hun beklag gemaakt aan de toog.Want die Johan De Geyter zien ze niet graag komen in hun lokaal.Hij wandelt binnen met zijn klein mandje en gaat nadien buiten met een dikke portefeuille.Als je op die manier speelt, heb je natuurlijk weinig vrienden.
De Munter zal wel een rondje gegeven hebben aan zijn vrienden want hij won de wedstrijd bij de jonge duiven en deed ook financieel een goede zaak.
Nog opvallender is dat de bondsvoorzitter De Rijst himself ,nog voor de uitslag gemaakt is (2u30 na het vallen van de eerste duif),Johan De Geyter reeds verwittigt dat hij niet in de uitslag wordt opgenomen.In zijn lokaal kan de bondsvoorzitter blijkbaar snelrecht toepassen voor zijn vrienden.In andere provincies moeten de liefhebbers grote ogen opentrekken van zo een snelheid van handelen.In West-Vlaanderen is er onder meer een zaak die al jaren aansleept.
Hoe dan ook blijft het zielig van De Munter en kompanen van klacht in te dienen.Ze wisten dat De Geyter ter goede trouw handelde en enkel door het feit dat de FVOV verwarring schept door de lokalen blijkbaar zelf te laten beslissen of er aanmeldingen moeten zijn, niet heeft aangemeld. Als liefbebber mag je toch veronderstellen dat de overkoepelende organisatie aan elk lokaal dezelfde regels oplegt.
Iedereen weet dat aanmelden op dergelijke vluchten geen enkele zin heeft nu de meeste liefhebbers elektronisch spelen.Enkel de maatschappijen worden er door op kosten gejaagd omdat ze personeel nodig hebben om aan de telefoon te zitten.
In plaats van hun beklag te maken hadden de liefhebbers van Moerbeke misschien dit feit kunnen aanwenden om ook aan hun bestuur te vragen het zinloze aanmelden ook bij hen af te schaffen voor provinciale vluchtjes van om en bij de 450km.
Hoe ging het weer ?
'kzien zo geire me duivevekot, .. '
Dit is het probleem vandaag de dag.
Als er sollen mee gemoeid zijn, maken de mensen de gekste bokkensprongen (grote namen of niet).
Nog schoonder is de klucht met dat home...
Ze geven die oudjes een deel duiven om zich wat te kunnen 'verstrooien'...zeggen wel een paar keer tegen naar het schijnt een invalide verzorger vd duiven, dat ze moeten overgeschreven worden... laten ze nog Angerville spelen maar met Bourges (10 prijzen op 18..) worden ze eruitgekegeld... ook dat beruchte inkorflokaal dus
Ik breng af en toe 'zwaar' gerief mee uit de supermarkt voor een oudje uit mijn straat... awel in het vervolg mag ze het hier aan mijn deur komen halen...
Promotie mijn....
Op de uitslag die ik gekregen heb van Bourges staan die toch netjes op de uitslag zé Guco...
Krijg het *** van die mensen die lopen te zagen en te doen maar te laf zijn om hun eigen naam eronder te schrijven!
Nee heb niet getekend, mijn duiven moeten er maar voor vliegen...
Er stond gewoon op de uitslag dat door klacht van verschillende melkers de tijd van de aanmeldingen is genomen in plaats van de kloktijden
In het geval van de Geyter is dat natuurlijk pas echt belachelijk.Tegen dat hij in het lokaal kwam was de vlucht al afgelopen.Voor mij stopt de discussie hier.Mooi dat je beseft dat je moet eerste prijzen behalen op een sportieve
manier.
Ik heb m'n bronnen he Peter
Staat blijkbaar nu ook op een andere site... iemand uit Londerzeel heeft nadat hij zelf ook ni in orde is, de klacht tegen ons oma en opa ingediend...
En De Rijst is gevolgd...
Peter,
Geen zulke zware woorden a.u.b.
Heeft zeker niets met lafheid te maken.
Het siert hen juist dat ze het durven melden van een mandataris .... Ik bergijp wel dat ze hun naam niet eronder willen .... sommige mandatarissen gebruiken nadien alle middelen om sommigen uit te schakelen. Een voorbeeld ???
De naam van de opsteller is gekend door de reactie en begrijpelijk NIET vermeld en zal NOOIT vrijgegeven worden.
Groeten
MartinD
PIPA
Als sommige mandatarissen en lokalen boven de wet staan ?????(zijnde regelmenten) wel dat ze dan alleen met duiven spelen . ikke ga kaarten ..
guido