Heeft u een duif gevonden of is een duif niet thuisgekomen van een vlucht? PIPA biedt u een platform aan om informatie hierover uit te wisselen.
PIPA krijgt regelmatig e-mails over duiven die thuis bij iemand neergestreken zijn of duiven die na een vlucht niet meer thuisgekomen zijn. Om die mensen te helpen bij hun zoektocht heeft de PIPA‑redactie beslist om een vast onderwerp aan te maken op haar forum. Daar kunt u informatie over de gevonden of verloren duif posten, bijvoorbeeld het ringnummer. U kunt ook een foto van het duifje uploaden zodat het nog sneller terug naar zijn of haar thuis kan.
PIPA en haar bezoekers willen jullie nu al bedanken voor de gedane moeite en wensen jullie nog het beste toe voor het vluchtseizoen. Hopelijk vinden de eigenaars via het forum snel hun verloren duiven terug.
Avez-vous recueilli un pigeon ou bien un de vos pigeons est-il toujours manquant à l'appel? PIPA met à disposition une plate-forme d'échange d'informations.
A la rédaction de PIPA, nous recevons régulièrement des e-mails à propos de pigeons perchés sur des toits ou bien encore à propos de pigeons perdus aux concours. Afin d'aider ces gens dans leurs recherches, la rédaction de PIPA a décidé de créer un topic à ce sujet sur le forum. Vous pourrez y poster les informations que vous avez à disposition à propos d'un pigeon recueilli ou perdu, par exemple, le numéro de bague. Vous pourrez même y placer une photo du pigeon concerné ce qui permettra, nous l'espérons, de les aider à rejoindre plus vite leur propriétaire.
PIPA et ses visiteurs vous remercient pour votre collaboration et nous vous souhaitons au passage bonne chance pour la saison. Avec un peu de chance, les propriétaires d'égarés retrouveront leur(s) petit(s) protégé(s) plus rapidement avec l'aide notre forum.
Have you found a pigeon or has a pigeon not returned home from a race? PIPA offers you a platform to exchange information.
PIPA regularly receives e-mails about stray pigeons or prigeons which haven't returned from a race. To help these people in their search, the PIPA editorial board has decided to make this a permanent category on their forum. There you can post information on a found or lost pigeon, for example, the band number. You can also upload a photo of your pigeon so that it can return home sooner.
PIPA and her visitors would like to thank you for your efforts and which you all the best for the racing season. Hopefully the owners will soon find their pigeons via the forum.
Haben Sie eine Taube gefunden oder kam einer Ihrer Lieblinge nicht vom letzten Flug zurück? PIPA bietet Ihnen eine Plattform an um Informationen darüber auszutauschen.
PIPA bekommt viele E-mails bezüglich verirrten Tauben, bzw. Tauben welche vom Flug nicht zurückkamen. Um diesen Züchtern zu helfen, hat PIPA entschieden in ihrem Forum eine ständige Kategorie dafür einzurichten. Hier können Sie Informationen über gefundene oder ausgebliebene Tauben veröffentlichen, z.b. der Ring-Nummer. Sie können auch ein Foto Ihrer Tauben "Uploaden" damit die Suche leichter wird.
PIPA und die Besucher der Website möchten sich für Ihre Mühen bedanken und wünschen Ihnen alles Gute für die Reisesaison. Wir hoffen dass somit die Besitzer, mit Hilfe des Forums, ihre Tauben leichter wiederfinden.

Comments
Bij ons zijn afgelopen week de NL07-1483379 en 2 weken terug de NL09-5908579 vanaf de vlucht niet thuisgekomen? (hebben wel een telefoonringetje om!)
Wellicht bij u al een opgave gehad van opgevangen duiven!
U kunt reageren naar de Comb. Loef uit Herwen (Nederland).
Telefoonnr: 0655300307 of via email: .
Graag tot horens,
Erik Loef
Allée 4 maand na datum zijn we wakker geschoten en openen we een zelfde soort item en vergrendelen we het vorige...
Wou eerst op het vorige 'platform'
gaan schrijven dat ik die schoon brabantse duif, chip enz, waarover daar de info staat, wou meegeven voor morgen Q zodat ze terug thuis zou geraken...
Maar omdat de liefhebber, al een maand aangemeld, zo sportief blijkt te zijn... gun ik hem dat pleziertje niet
Van nu af aan wordt er geen ENKELE duif, of ze moest voorzien zijn van stempel of telring, meer aangemeld... laat staan dat ik ze hier op ga zetten
Hoy allemaal, wellicht herrineren de mensen van West-Vlaanderen de Arras van afgelopen zondag??? ikzelf ben 6duifjes kwijt die toch al 3keer Arras hadden gedaan,en nog een andere melker van hetzelfde,kunnen er mij misschien nog personen melden of ze hetzelde meemaakten of juist niet, wat ik ook vond dat ze misschien toch hadden moeten lossen om 9u ofwel gewoonweg niet want als je de uitslagen bekijkt is het toch wel erg traag gevlogen en vielen de duiven allesins niet gelijk normaal,aangezien ik nog niet lang bezig ben met de duiven is dat natuurlijk een dikke streep door mijn duivenrekening dan vooral kwa potentiële jaarlingen voor volgend jaar, kzou toch graag weten hoe dat den tijd van vandaag nog kan gebeuren aangezien al de communicatiemiddelen dat we nu hebben en de meetapparaturen de ze ter beschikking hebben om het weer te voorspellen. alvast bedank voor de reacties.
Mvg. Björn
kwil misschien nog de ringnummers meegeven die ik kwijt ben: 3009911/11
3009919/11
3009932/11
3009933/11
3009940/11
3009977/11
Mvg. Björn
Op zondag 5 juni ben ik 5 duifjes kwijt van Arras, ringnr 3104049 2011
050
055
062
063
als er eentje bij iemand binnenloopt,gelieve mij te verwittigen aub.
Degrande Robert. 050 824741
0495 350552
.
alle duiven hebben een telring aan.
dank bij voorbaat.
Van wie is deze duif: 5062869/2010
Stuur mij maar een privébericht
Verdwaalde duif
Waar kan ik melden dat er bij mij een verdwaalde duif zit.
Het ringnummer is gemeld bij de KBDB op de daarvoor voorziene pagina, er is ook een email verzonden naar de KBDB.
Per sms heb ik het ringnummer verzonden naar 0473 283542.
Nergens reactie.
Van wie is het diertje met ringnummer BELG 2011 4168812
Grtjs,
Marie
Belgische ringnummers:
1.000.001 tot 1.500.000
Luik - Liège
1.500.001 tot 2.000.000
Waals Brabant - Brabant Wallon
2.000.001 tot 3.000.000
Vlaams Brabant - Brabant Flamand
3.000.001 tot 4.000.000
West-Vlaanderen - Flandre Occidentale
4.000.001 tot 5.000.000
Oost-Vlaanderen - Flandre Orientale
5.000.001 tot 6.000.000
Limburg - Limbourg
http://www.pipa.be/sites/pipa/files/ringen_limburg_2010.pdf
http://www.pipa.be/sites/pipa/files/ringen_limburg_2011.pdf
http://www.pipa.be/sites/pipa/files/ringen_limburg_2012.pdf
6.000.001 tot 7.000.000
Antwerpen - Anvers
7.000.001 tot 8.000.000
Luxemburg - Luxembourg
8.000.001 tot 9.000.000
Namen - Namur
9.000.001 tot 9.500.000
Henegouwen - Hainaut
Hallo allemaal ik ben van gisteren mijn zoontje zijn lievelingsduifje kwijt hier in Lommel
ik had ze (30st) samen met 3jaarse duivinnen los gelaten rond 16u en rond 19u30 had ik er nog 7 achter
S'avonds om 21u word ik gebeld (had er toen nog 2 achter) vanuit Tielt Wingene voor een jaarse duivin deze vriendelijke persoon heeft die jaarse terug losgelaten deze morgen en ze is terug thuis gekomen ik wil deze persoon dan ook daarvoor bedanken via deze weg, maar helaas die jonge is nog niet thuis nr is 5076309/11
contact via 011/745984 of 0498462466 of via email
Dank bij voorbaat
Hallo,
Een duif 2066847/2010 ingekorfd met chip en gummi zit hier reeds zijn derde dag.
Waarschijnlijk nat. vlucht.
Vanaf de eerste dag de KBDB verwittigd.
Van eigenaar en KBDB geen nieuws van het front.
De KBDB is al even transparant als de nationale politiek.
Ik ga ze blijven aanvallen tot ze hun fout inzien.
Een vraag naar de KBDB:
Bij geen reactie krijg ik dan misschien een dubbel van het kaartje.
Wat ik zou kunnen doen:
Op de web site van een gekende liefhebber gaan en er een stamboom aan koppelen EN VERKOPEN AAN DE CHINEZEN.
Wel via Pipa, dan krijgt de KBDB ook nog 3% van de verkoopprijs.
Al deze theorie klinkt misschien verward, utopisch en belachelijk.
Is omdat ikzelf en vele anderen niet kwaad maar woest worden van deze nieuwe wetten van de KBDB pretten.
Hopelijk zal de 847/2010 via deze weg ASAP zijn thuishaven terug vinden.Ik laat het wel weten wanneer men hem is komen halen.
Georget
van wie is deze 4147821 2011
Bedankt voor de hulp,
ik heb al gebeld met "De Luchtklievers" uit Leeuwergem en de vriendelijke dame heeft mijn telefoonnummer genoteerd.
Ze kennen Roger Stevens en hij komt zaterdag naar het lokaal.
Ik vind geen telefoonnummer van Roger Stevens in de "Witte Gids" dus ik wacht op nieuws.
De duif zit nu in 3110 Rotselaar Vlaams-Brabant.
Zou het helpen als ik bijvoorbeeld de trein nam naar Gent en de duif daar liet vliegen ?
Grtjs,
Marie
Ik kreeg een reactie van de KBDB En daar staat in
Geachte,
De aanmelding werd doorgegeven aan de eigenaar op 17.05 en 25.05.
U kunt dus schriftelijk een duplicaat van eigendomsbewijs aanvragen. Dit wordt gratis afgeleverd.
Met vriendelijke groeten.
Het Secretariaat.
ik heb een jonge duif gevonden belg 2011 6214058
heb een du van 2010 gevangen geen chip of gummie..
ben evan overtuigd dat het een kweker is
en waarom 3de vliegpen al bijna vol groeid..
ow ow van wie is deze kras doffer
be-2010-4276728
mail maar naar
Bonjour,
Une femelle, a première vue, a été trouvée.
Elle porte le numéro 4067248-10
Elle se trouve actuellement chez moi. Vous pouvez me contacter par message privé.
Merci.
Didier.
Bon ben, je ne sais pas mettre la photo car cela déclenche le filtre anti-spam
hier is een prachtige jonge doffer binnen gelopen de Belg 2010-2187237.
ik heb hem gemeld via de kbdb maar geen enkele reactie, hij zit hier nu 3 weken.
ik moet komende week naar belgie en zou graag de duif terug bezorgen bij zijn eigenaar want een doffer als deze moet je wel missen!!!
is er iemand die me kan vertellen wie de eigenaar is?
ik hoor graag van iemand.
rvanderhorst@ziggo.nl of hier op het forum.
Groeten,
Richard
Wij hebben al 2 x een jaarduif aangemeld via de KBDB website BELG2010-2015195
Na 2x geen reactie gehad te hebben vraag ik een duplicaat aan van het eigendomsbewijs bij de KBDB omdat in hun reglement staat dat na 2 aanmeldingen er binnen de 5 dagen geen antwoord is van vereniging of liefhebber de duif dan GRATIS gemuteerd kan worden naar de aanmelder.
Het spijtige is dat na 2 mails aan de geen reactie komt. De mails worden gelezen (leesbevestiging) maar verder geen antswoord.
Moest er iemand kunnen te weten komen van wie de duif is dan neem ik contact op met de eigenaar.
mvg
verloren: bonte doffer 4123796/10
Jacco,
Deze jaarduif nr 10/4276728 is afkomstig van de regio Gent Deinze,ikzelf heb de ringnummers 10/4276578,en was van de eerste die in 2010 de ringen afhaalde.