A A A
112 replies [Last post]
profile picture
Last seen: 5 years 7 weeks ago
378 posts since 02/08/2003

Wie geeft er wat mee ???

Ikzelf geef dezelfde 14 jonge mee die op Orléans vlogen op orléans haalde ik 6/14 wat ik niet zo slecht vond dus ik ga dit proberen te evenaren afwachten of dit lukt

Groetjes
Koen

Comments

profile picture
Last seen: 19 weeks 4 days ago
144 posts since 04/11/2005

Wel Koen, ik heb tot nu toe geen schitterende resultaten en ga het iedereen besparen om weer eens de redenen op te sommen, maar ik geef 9 duiven mee die 2 keer dourdan hebben gedaan. (door omstandigheden dus niet verder of meer kunnen opleren)
Ben benieuwd wat er van thuis zal geraken, hoop allemaal, tijd speelt geen rol.

profile picture
Last seen: 1 hour 42 min ago
1182 posts since 26/11/2005

Tom,
2 maal Dourdan is voldoende om Bourges te vliegen.
Zo behaalden wij hier al de overwinning met een duiver die 2 keer Chartres had gevlogen de weken voor Bourges.

profile picture
Last seen: 3 days 1 hour ago
3220 posts since 01/06/2003

Ik geef er mee maar ik weet niet hoeveel dat zie ik donderdag zelf.

profile picture

Ik denk niet dat ik meedoe op Bourges.
In West-Vlaanderen hebben wij dit jaar voor het eerst de keuze tussen Bourges en een provinciale vlucht (Lisieux). Deze laatste is met inkorving op vrijdag en met de uitgestelde lossingen van vorig weekend lijkt me dit de betere keuze. Ik denk ook nog dat Lisieux een succes word en dat vele provinciegenoten Bourges zullen laten varen temeer omdat dit nog nooit een al te populaire vlucht is geweest bij de echte hafo West-Vlamingen.

Forum moderator
profile picture
Last seen: 1 hour 8 min ago
2497 posts since 15/11/2004
Pigeon category: Long distance

Een andere provinciale vlucht Kristof?
Dit zou mij serieus verwonderen aangezien Bourges een beschermde vlucht is en er geen andere zijn tijdens dat weekend.

profile picture

kristof wrote:
In West-Vlaanderen hebben wij dit jaar voor het eerst de keuze tussen Bourges en een provinciale vlucht (Lisieux). Deze laatste is met inkorving op vrijdag en met de uitgestelde lossingen van vorig weekend lijkt me dit de betere keuze. Ik denk ook nog dat Lisieux een succes word en dat vele provinciegenoten Bourges zullen laten varen temeer omdat dit nog nooit een al te populaire vlucht is geweest bij de echte hafo West-Vlamingen.

Dat vind ik nu eens straf ze, hier in vlaams-Brabant mogen we zelfs geen kleine hafo vlucht spelen tijdens het weekend van Bourges en in West-Vlaanderen kun je dan nog eens een provinciale vlucht spelen... Shocked

Forum moderator
profile picture
Last seen: 1 hour 8 min ago
2497 posts since 15/11/2004

Schmitt wrote:
kristof wrote:

Dat vind ik nu eens straf ze, hier in vlaams-Brabant mogen we zelfs geen kleine hafo vlucht spelen tijdens het weekend van Bourges en in West-Vlaanderen kun je dan nog eens een provinciale vlucht spelen... Shocked

Kenji,

Het kan zijn maar denk niet dat het echt klopt. In principe mogen er tijdens het Bourgesweekend geen andere HF-vluchten ingericht worden.
Bij ons is het dat weekend trouwens ook geen dourdan.

Groeten,

Peter

profile picture
Last seen: 6 hours 3 min ago
1520 posts since 20/06/2003

bij ons is er wel marne-la vallee dat ingericht wordt hoor dit weekend....
dus jullie redenering klopt niet meteen...

ikzelf geef wsl 3 jaarlingen mee

profile picture
Last seen: 19 hours 43 min ago
1198 posts since 03/06/2003

ik denk van wel peter , kenji maar in de limburg hebben ze ook jarnac jaarl op de zelfde dag als nat. limoges jaarl .gespeeld...het vluchtprogr.is toch goedgekeurt voor het speelseizoen Exclamation Confused:

Anonymous
profile picture

Peter
Dit weekend word wel degelijk Lisieux gespeeld als je het nu geloofd of niet

profile picture
Last seen: 3 years 32 weeks ago
27 posts since 01/05/2006

Koen wrote:
Wie geeft er wat mee ???

Ikzelf geef dezelfde 14 jonge mee die op Orléans vlogen op orléans haalde ik 6/14 wat ik niet zo slecht vond dus ik ga dit proberen te evenaren afwachten of dit lukt

Groetjes
Koen

Ik geef er een stuk of 3 mee denk ik maar met beperkte verwachtingen.
De wind zit West en dan komen ze elk jaar uit brabant en antwerpen gestoven...

profile picture

Erwin.Degrauwe wrote:
Koen wrote:
Wie geeft er wat mee ???

Groetjes
Koen

Ik geef er een stuk of 3 mee denk ik maar met beperkte verwachtingen.
De wind zit West en dan komen ze elk jaar uit brabant en antwerpen gestoven...

En met Oost uit de vlaanders dat is nu eenmaal duivenspel...! En ik denk niet dat het weste van het land mag klagen dit jaar verre van...

profile picture

Peter,
Het is normaal dat je het niet gelooft want ikzelf denk ook al jaren dat in het weekend van Bourges geen andere hafo vlucht ingericht mag worden.
Nu blijkt echter dat er geen vlucht verder dan Parijs mag ingericht worden en daar hebben ze nu bij ons iets op gevonden. AAngezien we ten noorden van Parijs moeten blijven word uitgeweken naar het uiterste westen van Frankrijk net ten noorden van Parijs namelijk Lisieux.
De basisafstand hierop is (slechts) 290 km en de vlucht is wel degelijk provinciaal met 13 lokalen waar een lokale uitslag word opgemaakt. Halfweg jaren '90 was er hier ook 4 maal Lisieux provinciaal op het eind van het seizoen maar in '98 werden die vervangen door Tours.

Dit terzijde want het moet hier eigenlijk over Bourges gaan. Wink

profile picture
Last seen: 19 weeks 4 days ago
144 posts since 04/11/2005

Fijn dat te horen Kristof, dan maak ik misschien toch nog een kansje op een prijsje Smile

kristof wrote:
Tom,
2 maal Dourdan is voldoende om Bourges te vliegen.
Zo behaalden wij hier al de overwinning met een duiver die 2 keer Chartres had gevlogen de weken voor Bourges.

profile picture
Last seen: 7 hours 33 min ago
238 posts since 11/08/2003

Hallo

Is de deelnemersomtrek voor die Lisieux interprovinciaal? M.a.w. mogen Oostvlamingen hierop duiven meegeven?

Heb ook niet veel zin om mijn jongen mee te geven op Bourges. Veel te kort om nationaal te spelen... en dus te veel onderhevig aan wind. Die duiven komen in massa België binnen (Oosten van VL Brabant en Henegouwen) om daar uiteen te spatten...

Waarom lossen ze die duiven eigenlijk niet per zone? Zou toch een oplossing zijn? Er zouden alleszins meer duiven zijn toch?

Soit, we zien wel.

John

profile picture
Last seen: 22 hours 36 min ago
1384 posts since 26/12/2004

Er is wel degelijk Lisieux enkel voor jonge duiven in W-VL en aanpalende gemeenten van W-Vl, dus een stuk Oost-Vlaanderen en en stukje Henegouwen.
Bourges II en West-Vlaanderen zijn nooit echt een succes (de massa duiven uit het binnenland) Veel verliezen, en wanneer je vroeg klokt lokaal, is het een prijsje Nationaal.
Laaste keer Bourges, hadden onze 4 beste jonge duivers mee, 1 terug gezien... Dus nooit meer Bourges jongen voor ons.
Geven wel oude mee.
Volgende week is het provinciale Nantes (fondvlucht) voor jongen, en die is met een dikke potloodstreep aangeduid als dé vlucht voor een serieuze test.

profile picture

johnmeurysse wrote:
Hallo

Is de deelnemersomtrek voor die Lisieux interprovinciaal? M.a.w. mogen Oostvlamingen hierop duiven meegeven?

Heb ook niet veel zin om mijn jongen mee te geven op Bourges. Veel te kort om nationaal te spelen... en dus te veel onderhevig aan wind. Die duiven komen in massa België binnen (Oosten van VL Brabant en Henegouwen) om daar uiteen te spatten...

Waarom lossen ze die duiven eigenlijk niet per zone? Zou toch een oplossing zijn? Er zouden alleszins meer duiven zijn toch?

Soit, we zien wel.

John

Waarom klagen jullie niet als ze Oost geven? Als het nu oost was geweest, dan was Bourges niet te kort geweest... Shocked

profile picture

johnmeurysse wrote:
Hallo

Soit, we zien wel.

John

Fusiegemeenten Aalter, Knesselare, Komen-Waasten, Kruishoutem, Moeskroen, Wortegem-petegem en Zulte + de deelgemeenten Huise, Maldegem, Middelburg, Nazareth, Ouwegem en Wontergem mogen deelnemen samen met W-Vl. op Lisieux.

profile picture
Last seen: 7 hours 33 min ago
238 posts since 11/08/2003

Kenji

Heeft er niks mee te maken.
Ik redeneer niet uit eigen belang maar denk en handel altijd voor het algemeen belang. Wat voor een mandataris zou ik anders zijn?

De Vlaanders klagen idd niet als het oost is maar dan zit het Oosten van het land toch met de gebakken peren?

Bourges is veel te kort om nationaal te spelen met immense verliezen bij de jonge duiven tot gevolg. Jaar na jaar.

M.i. is lossen per zone een oplossing.

Groeten.

John Meurysse

profile picture

Schmitt wrote:
johnmeurysse wrote:
Hallo

Soit, we zien wel.

John

Waarom klagen jullie niet als ze Oost geven? Als het nu oost was geweest, dan was Bourges niet te kort geweest... Shocked

In 2001 was het vrij hard, speelden toen de 1e lokaal met meer dan 10 min. voorsprong op de 2e (ook een oude) Totaal aantal duiven was ong. 1.000 duiven lokaal. Nat. was hij ong. de 200e geklasseerd...
Antoon Reynaert speelde de 1e nat. (hoe dat diene dat gedaan heeft) Dus met een oude is het mogelijk, maar met de jongen, da's andere koek...