Ingezonden bericht : Pech voor Hubert Vanherck en zijn super Barcelonavlieger. Het winnende duifje van het driejaars klassement van de Brugse Barcelonaclub
en tevens tweede in het vierjaars klassement ( 5191524/04 ) van Hubert
Vanherck uit Borgloon werd op 10 dagen voor de inkorving van Barcelona
aangetroffen met de vaste voetring geklemd in een ijzeren draad. Gevolg:
Een gebroken poot en weg kans op de Primus Inter Pares 2006-2010.
Amaai met Vanherck en Nouwen-Paesen zijn dat al twee kanshebbers voor primus inter pares weg.
Wij geven er thuis normaal gezien 30 mee, kan ook zijn dat er nog twee afvallen omdat we dit seizoen alle internationaals willen spelen. De eerste getekende wordt naar alle waarschijnlijkheid 'Juliana' verleden jaar goed voor een vroege prijs op Barcelona Nationaal, en het jaar voordien op Soustons jaarse.
voor mij is het de eerste maal dat ik duiven ga zetten.
ben pas twee jaar bezig dus heb nu ook maar pas het eerste jaar oude duiven.
ik zet twee duivinnen mee en een doffer alle zitten ze op kleine jonge.
hopelijk kan ik een prijsje maken dan ben ik al content.
ik moet mijn hok nog opbouwen dus dat kan nog aantal jaren duren
Heb nu enkel jongen, hoewel ik er gisteren geen meer had. Training aan huis losgelaten om 19h. Om 23.10h heb ik ze nog eens zien overkomen (moest al goed kijken). Balans tot nu toe blijkbaar 7 terug van de 9 (deze morgen om 8 uur waren er 4).
Mijn pa doet er 6 mee, waarvan slechts 1 met Barcelona-ervaring (denk van 2005).
In 2008 een prijs, in 2009 was hij gekwetst.
Het zijn 3 duivers op weduwschap en voor het eerst probeert hij ook eens met duivinnen op nest (ook 3 op jongen van enkele dagen). 1 duivinnetje vloog vorig jaar als jaarse een prijsje uit de zware Soustons.
Hier gaan er 11 de korf in.
Door de verhuis deze zomer alle oude mee.
1 van 2005
2 van 2006
3 van 2007
5 van 2008
Hoe verloopt bij jullie de laatste 2 dagen voor inkorving?
Hier krijgen ze vanavond hun laatste training aan het hok.
Morgen zaterdag blijven ze vastzitten.
Zondag rond 12u krijgen ze de duivin en nestschaal samen met wat nestmateriaal.
Zo deed ik het ook in 2008 en 2009.
Dat beloofd voor de toekomst!!!Nachtvliegersssssssss....
Tja, voor mij was het niet nodig hoor. Heb daar geen verklaring voor want normaal vliegen ze een goede 40 minuten - 1 uur (zonder bal of vlag of dergelijke).
Waarom in het WE nie meer trainen? Ze zitten straks al een week in de mand. (Cfr Pau ... duiven hebben daar niks aan ... werkt nefast op de forme)
Trainingspatroon wordt hier normaal verder gezet:
- s'morgens zo vroeg mogelijk 1 uur verplichte training
- s'avonds 1 uur vrije training
zondag inkorven rond 20:00
Gedurende dag zitten ze steeds in de voliere.
Ondertussen geven de voorspellingen aan dat het westen wind zou worden over het ganse traject en niet echt warm ...Het zou dus een lichte editie kunnen worden ... hier aan zee we zagen het natuurlijk liever anders ...
De verste vooruitzuchten op de weerkaarten, voorspellen aanhoudend warm weer (30° in Frankrijk), wel zou de wind vanaf donderdag naar het zuiden draaien (zwak).
Mistral of Tramatone (Tegenwind aan de Franse Azurenkust) staat voorlopig niet op de agenda.
Hier gaan 2 weduwnaars mee uit 2006.
Wij spelen voor de eerste maal mee op Barcelona, wij doen nu voor het derde jaar de grote fond, dus wij zijn erg benieuwd wat Barcelona gaat worden.
Bij ons gaan er 6 mee 3x 6 jaars 1x 5 jaars 1x 4 jaars 1x 3 jaars allen wedunaars 4 hebben er vorig jaar ook geweest en wat het weer betreft voor 1 dag kunnen ze het nog niet voorspellen laatstaan 8 dagen
Obrafo Tienen:
696 oude duiven, 237 duivinnen
Wijzelf:
29 stuks mee op Barcelona, 16 doffers, 13 duivinnen.
1e getekende: Juliana, duivin
2e getekende: El Fuego, doffer
3e getekende: Robina, duivin
Speelwijze: Totaal Weduwschap
Laatste dag: om 08u00 doffers en duivinnen apart gevoerd op hun eigen vlieghokken, om 09u00 de koppels samengezet in gesloten woonbaak, om 10u00 eerste koppels gelost en tabakssttelen op het hok gegooid, om 11u00 alle duiven los en gevoerd, om 11u30 eetbak weggenomen, om 13u30 tweede maal gevoerd, om 14u00 eetbak weggenomen, om 16u00 laatste maal gevoerd, om 16u30 eetbak weggenomen, om 17u00 werden de duiven in de manden geplaats in volgorde. Om 17u45 naar het lokaal. Van 10u00 tot 17u00 er op toegelet, dat er niet te hard gejaagd werd door de doffers op de duivinnen van andere doffers en dat er geen grote vechtpartijen waren, anders was het werk van 365 dagen een maat voor niets geweest.
In de drinkpot heb ik ze nog een extra scheut CAVA gedaan en in de voerbak wat tapaz zodat ze vrijdag niet te lang op de Ramblas blijven hangen
We nemen buiten aan de internationale vlucht ook deel aan de volgende nevencompetities:
* Europacup Barcelona Team (IFC 4000) ons team:
- Marcel Monette, Geetbets
- Eric Herbots, Zoutleeuw
- Haesen Ludo & Kurt, Zoutleeuw
- Yvan Vanvuchelen, Grazen
- Oliviers-Devos, Kumtich
* Gouden Vleugel (BBC)
* Barcelona Champagne Competitie (PIPA)
* Grote Prijs Emiel Matterne (OBRAFO)
Comments
Hier normaal 7 naar Barcelona:
1X 2006 doffer
3X 2007 doffer + 2 duivinnen
3X 2008 3 duivinnen
Alles op jongen +/- 5 dagen.
Succes!
Heb 5 weduwnaars voor deze editie.
2 X 4 jaarse
1 X 3 jaarse
2 X 2 jaarse
Succes en tot horens,
Frederik
Hier zitten er 15 klaar voor Barcelona , maar of ze er ook allemaal heen gaan valt nog te betwijfelen.
Amaai met Vanherck en Nouwen-Paesen zijn dat al twee kanshebbers voor primus inter pares weg.
Wij geven er thuis normaal gezien 30 mee, kan ook zijn dat er nog twee afvallen omdat we dit seizoen alle internationaals willen spelen. De eerste getekende wordt naar alle waarschijnlijkheid 'Juliana' verleden jaar goed voor een vroege prijs op Barcelona Nationaal, en het jaar voordien op Soustons jaarse.
voor mij is het de eerste maal dat ik duiven ga zetten.
ben pas twee jaar bezig dus heb nu ook maar pas het eerste jaar oude duiven.
ik zet twee duivinnen mee en een doffer alle zitten ze op kleine jonge.
hopelijk kan ik een prijsje maken dan ben ik al content.
ik moet mijn hok nog opbouwen dus dat kan nog aantal jaren duren
1 van 2007 gaat mee om mee te doen, zal al tevreden zijn als hij een mooie prijs heeft
Ikzelf dus niets mee.
Heb nu enkel jongen, hoewel ik er gisteren geen meer had. Training aan huis losgelaten om 19h. Om 23.10h heb ik ze nog eens zien overkomen (moest al goed kijken). Balans tot nu toe blijkbaar 7 terug van de 9 (deze morgen om 8 uur waren er 4).
Mijn pa doet er 6 mee, waarvan slechts 1 met Barcelona-ervaring (denk van 2005).
In 2008 een prijs, in 2009 was hij gekwetst.
Het zijn 3 duivers op weduwschap en voor het eerst probeert hij ook eens met duivinnen op nest (ook 3 op jongen van enkele dagen). 1 duivinnetje vloog vorig jaar als jaarse een prijsje uit de zware Soustons.
Groeten, Lieven
Lieven,
Dat beloofd voor de toekomst!!!Nachtvliegersssssssss....
Hier gaan er 11 de korf in.
Door de verhuis deze zomer alle oude mee.
1 van 2005
2 van 2006
3 van 2007
5 van 2008
Hoe verloopt bij jullie de laatste 2 dagen voor inkorving?
Hier krijgen ze vanavond hun laatste training aan het hok.
Morgen zaterdag blijven ze vastzitten.
Zondag rond 12u krijgen ze de duivin en nestschaal samen met wat nestmateriaal.
Zo deed ik het ook in 2008 en 2009.
Hoe doen jullie het?
gr
K
Tja, voor mij was het niet nodig hoor. Heb daar geen verklaring voor want normaal vliegen ze een goede 40 minuten - 1 uur (zonder bal of vlag of dergelijke).
Enfin, dit is hier niet de topic voor
Groeten, Lieven
Eén ancien van 2003...

Als hij de fles champagne van Lieven wint krijgt hij zelf ook een slokje
Hier krijgen de duiven bij een overwinning ook wel eens Champagne in de drinkpot. Maar wel van het merk Kidibull.
Waarom in het WE nie meer trainen? Ze zitten straks al een week in de mand. (Cfr Pau ... duiven hebben daar niks aan ... werkt nefast op de forme)
Trainingspatroon wordt hier normaal verder gezet:
- s'morgens zo vroeg mogelijk 1 uur verplichte training
- s'avonds 1 uur vrije training
zondag inkorven rond 20:00
Gedurende dag zitten ze steeds in de voliere.
Ondertussen geven de voorspellingen aan dat het westen wind zou worden over het ganse traject en niet echt warm ...Het zou dus een lichte editie kunnen worden ... hier aan zee we zagen het natuurlijk liever anders ...
De verste vooruitzuchten op de weerkaarten, voorspellen aanhoudend warm weer (30° in Frankrijk), wel zou de wind vanaf donderdag naar het zuiden draaien (zwak).
Mistral of Tramatone (Tegenwind aan de Franse Azurenkust) staat voorlopig niet op de agenda.
Hier gaan 2 weduwnaars mee uit 2006.
Wij spelen voor de eerste maal mee op Barcelona, wij doen nu voor het derde jaar de grote fond, dus wij zijn erg benieuwd wat Barcelona gaat worden.
Bij ons gaan er 6 mee 3x 6 jaars 1x 5 jaars 1x 4 jaars 1x 3 jaars allen wedunaars 4 hebben er vorig jaar ook geweest en wat het weer betreft voor 1 dag kunnen ze het nog niet voorspellen laatstaan 8 dagen
Ik speel 3 duivinnen op Barcelona
2 van 2004 en 1 van 2006
1 get. gaat op 12 dagen eieren weg
2 get. gaat op een jong van 4 dagen weg
3 get. gaat op 10 dagen eieren weg
gr. Marcel Koesveld
Obrafo Tienen:
696 oude duiven, 237 duivinnen
Wijzelf:
29 stuks mee op Barcelona, 16 doffers, 13 duivinnen.
1e getekende: Juliana, duivin
2e getekende: El Fuego, doffer
3e getekende: Robina, duivin
Speelwijze: Totaal Weduwschap
Laatste dag: om 08u00 doffers en duivinnen apart gevoerd op hun eigen vlieghokken, om 09u00 de koppels samengezet in gesloten woonbaak, om 10u00 eerste koppels gelost en tabakssttelen op het hok gegooid, om 11u00 alle duiven los en gevoerd, om 11u30 eetbak weggenomen, om 13u30 tweede maal gevoerd, om 14u00 eetbak weggenomen, om 16u00 laatste maal gevoerd, om 16u30 eetbak weggenomen, om 17u00 werden de duiven in de manden geplaats in volgorde. Om 17u45 naar het lokaal. Van 10u00 tot 17u00 er op toegelet, dat er niet te hard gejaagd werd door de doffers op de duivinnen van andere doffers en dat er geen grote vechtpartijen waren, anders was het werk van 365 dagen een maat voor niets geweest.
In de drinkpot heb ik ze nog een extra scheut CAVA gedaan en in de voerbak wat tapaz zodat ze vrijdag niet te lang op de Ramblas blijven hangen
We nemen buiten aan de internationale vlucht ook deel aan de volgende nevencompetities:
* Europacup Barcelona Team (IFC 4000) ons team:
- Marcel Monette, Geetbets
- Eric Herbots, Zoutleeuw
- Haesen Ludo & Kurt, Zoutleeuw
- Yvan Vanvuchelen, Grazen
- Oliviers-Devos, Kumtich
* Gouden Vleugel (BBC)
* Barcelona Champagne Competitie (PIPA)
* Grote Prijs Emiel Matterne (OBRAFO)
lokaal Stabroek 110 duiven.
Lokaal Moerbeke 342 duiven als ik het goed voorheb