Ik hoorde deze avond alweer geruchten (of roddels??) dat het nog steeds niet zeker is dat de duiven Spanje binnen mogen en misschien wel net voor de Spaans-Franse gelost dient te worden.
Hier in de Fondvrienden-Hageland (Testelt) waren er ergens in de 190. Veel volk meer geen massa inkorvers. Jos dat is niet moeilijk zoveel duiven ginder, Eric Herbots alleen al heeft er 165 mee Yves Van De Poel 60, gij 42 en er zijn er nog...
juist terug van inkorven OBRAFO hier waren er 729 duiven op barcelona waarvan 42 van mij
dat zijn inderdaad wel echt veel duiven. een record?
Ja in Tienen is het sowieso een record, er werd dan ook een prijzenpot gewaarborgd van 5000 euro. De grote prijs Emiel Matterne: 2000 euro voor de eerste, 1000 euro voor de tweede, 500 euro voor de derde. En dan nog een hele serie 100, 75 en 50 euro tot aan de 20e prijs. In totaal een prijzenpot van 5000 euro.
Op termijn zou het de bedoeling van deze Grote Prijs moeten zijn om 1000 duiven in Tienen ingekorfd te krijgen op Barcelona. Er is trouwens een supermooie wisseltrofee (twv 250 euro) aan verbonden, de winnaar krijgt hem per jaar één jaar mee naar huis en diegene die hem drie keer in vijf jaar tijd wint, mag hem definitief houden.
Een initiatief dat alle superlatieven van lofbetuigingen overstijgt voor een Barcelonaspeler in hart en nieren zoals wij thuis.
Haesen & Zoon heeft 13 oude mee, waaronder 11 doffers en 2 nestduivinnen.
Comments
Ik hoorde deze avond alweer geruchten (of roddels??) dat het nog steeds niet zeker is dat de duiven Spanje binnen mogen en misschien wel net voor de Spaans-Franse gelost dient te worden.
Dit is een dikke roddel.
Notaris Dons van Cureghem heeft 14 dagen geleden bevestigd dat hij de toelating had..
gelukkig maar voor de zware fondspelers.
ik ga er 2 meegeven
Toch niet die twee naast jou? Die moet je op/in nest spelen
33 de mand in. 12 duivers en 21 duivinnen. we zullen zien wat het wordt.
succes paene!
Fondclub Stabroek 104 duiven waarvan 1 van mij.
merci!
300 duiven in gistel, en dat is toch zo'n 100 minder dan vorig jaar.
ter informatie: de man die vorig jaar schitterde op barcelona, noel peiren, heeft er dit jaar iets van een 26 mee.
Bij ons in het centrum waren deze avond 166 duiven.
juist terug van inkorven OBRAFO hier waren er 729 duiven op barcelona waarvan 42 van mij
Hier in de Fondvrienden-Hageland (Testelt) waren er ergens in de 190. Veel volk meer geen massa inkorvers. Jos dat is niet moeilijk zoveel duiven ginder, Eric Herbots alleen al heeft er 165 mee
Yves Van De Poel 60, gij 42
en er zijn er nog...
heb er 3 mee gegeven
dat zijn inderdaad wel echt veel duiven. een record?
Welke zij da nu, Benny, uwen "Laatkomer", "Achteruitvlieger" en "Zitter" zeker ?
Paene
Diegene die vorig jaar den eerste speelde in Gistel is nu toch ook terug bij de favorieten zeker ?
Alexander
jp
:
:
:
de nagel op de kop ,hoe kon je dat weten
Ja in Tienen is het sowieso een record, er werd dan ook een prijzenpot gewaarborgd van 5000 euro. De grote prijs Emiel Matterne: 2000 euro voor de eerste, 1000 euro voor de tweede, 500 euro voor de derde. En dan nog een hele serie 100, 75 en 50 euro tot aan de 20e prijs. In totaal een prijzenpot van 5000 euro.
Op termijn zou het de bedoeling van deze Grote Prijs moeten zijn om 1000 duiven in Tienen ingekorfd te krijgen op Barcelona. Er is trouwens een supermooie wisseltrofee (twv 250 euro) aan verbonden, de winnaar krijgt hem per jaar één jaar mee naar huis en diegene die hem drie keer in vijf jaar tijd wint, mag hem definitief houden.
Een initiatief dat alle superlatieven van lofbetuigingen overstijgt voor een Barcelonaspeler in hart en nieren zoals wij thuis.
Haesen & Zoon heeft 13 oude mee, waaronder 11 doffers en 2 nestduivinnen.
tja, dat zullen we zien é
zullen ze vrijdag lossen of niet?